حمل 13, 1399 08:21 Asia/Kabul

نیروهای پلیس تلاش می کنند با در نظر داشت شرایط مردم و همکاری آنان در راستای اجرای طرح قرنطینه کابل به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا عمل کنند

سخنگوی وزارت داخله افغانستان گفت: نیروهای پلیس تلاش می کنند با در نظر داشت شرایط مردم و همکاری آنان در راستای اجرای طرح قرنطینه کابل به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا عمل کنند.

طارق آرین در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: به تازگی شهر کابل از سوی دولت افغانستان به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا قرنطینه اعلام شده که بسیاری از مردم آن را رعایت کردند اما در برخی نقاط مزدحم شهر تاکنون به خوبی رعایت نشده است به همین دلیل تدابیر ویژه ای برای اجرای این طرح قرنطینه خانگی در کابل و برخی ولسوالی های اطراف آن اتخاذ شده که شامل منع تردد خودروهای دارای بیشتر از چهار سرنشین و منع تردد افرادی است که حضورشان در شهر ضروری نیست.

وی افزود: البته افرادی که نیاز به خدمات بهداشتی و بیمارستانی و یا نیاز به خرید مواد غذایی دارند می توانند با رعایت موارد لازم بهداشتی در شهر حضور پیدا کرده و پس از انجام کارشان به خانه برگردند، البته اعضای رسانه ها، کارکنان وزارت صحت عامه، داروخانه ها و نیز نیروهای مسلح مستثنی هستند و حضور ضروری شان در شهر مانعی ندارد.

به گفته سخنگوی وزارت داخله افغانستان دیگر ادارات تعطیل هستند و مردم هم باید قیودی که برای سلامتی خودشان وضع شده رعایت کنند و نیروهای پلیس نیز اوضاع را در هماهنگی با ادارات ذیربط کنترل می کنند. در روزهای ابتدایی طرح قرنطینه آنگونه که باید، رعایت نشده اما در روزهای آینده پلیس برای اجرای صحیح این طرح جدی تر عمل خواهد کرد.

آرین همچنان یادآور شد: تیم های مشترک مبارزه با مواد مخدر، پلیس و صحت عامه معتادان را که آسیب پذیری بیشتری دارند و امکان انتقال ویروس از طریق آن ها بیشتر است، از سطح شهر کابل جمع آوری می کنند که به یکی از مراکز ویژه انتقال داده می شوند.

وی عنوان کرد: بر اساس قانون و دستور کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع کرونا پلیس موظف است قانون را در رابطه با کسانی که دستورات اعلام شده را رعایت نمی کنند اعمال کند.

آرین اظهار کرد: بدون همکاری مردم پلیس موفقیتی بدست نمی آورد، رابطه پلیس و مردم در تمام جوامع نزدیک است، پلیس حامی امنیت و صحت مردم است و در این زمینه تلاش می کند، اکنون در بیشتر نقاط دنیا قیودات ویژه ای روی دست گرفته شده و پلیس برخورد شدیدی با متخلفان می کند اما در افغانستان با درک شرایط مردم می خواهیم با تعامل و تدبیر دوجانبه رفتار شود.

وی اضافه کرد: در صورتی که وضعیت حاد شود و سرکشی از قوانین هم صورت بگیرد ایجاب می کند که پلیس هم با شدت بیشتری با متخلفان برخورد کند.

 

کلیدواژه