حمل 25, 1399 13:02 Asia/Kabul

طبق دستورالعمل پذیرش اتباع خارجی مبتلا به کرونا در بیمارستان های ایران اتباع خارجی مبتلا به این بیماری بصورت رایگان پذیرش می شوند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و گفت: طبق دستورالعمل پذیرش اتباع خارجی مبتلا به کرونا در بیمارستان های ایران اتباع خارجی مبتلا به این بیماری بصورت رایگان پذیرش می شوند.

داکتر حمید رضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: بصورت موردی مشاهده شده که برخی از بیمارستان ها خلاف ضوابط عمل کرده اند و از اتباع خارجی مبتلا به کرونا برای پذیرش در بیمارستان مبالغی دریافت شده که در این زمینه مکاتبه مجدد با بیمارستان های درگیر مسئله کرونا انجام شده است.

دبیر قرارگاه مرکزی دانشگاهی مبارزه با کرونا در خراسان رضوی تصریح کرد: البته شرایط اتباع خارجی که به عنوان گردشگر در ایران حضور دارند و مبتلا به بیماری کرونا شده اند متفاوت است چنانکه افرادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس در ایران حضور داشتند که به دلیل مسدود بودن مرزها در ایران مانده و مبتلا به بیماری هم شده بودند و ممکن است بخش پذیرش برخی از بیمارستان ها نحوه پذیرش اتباع خارجی مقیم را با این افراد اشتباه گرفته و از آن ها هزینه اخذ کرده باشند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: در صورتی که اتباع خارجی ساکن در خراسان رضوی مبتلا به کرونا به بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کرده اند و از آن ها وجهی دریافت شده حتماً برای پیگیری به روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند.

رحیمی یادآور شد از اتباع ایرانی دارای دفترچه بیمه هم که مبتلا به کرونا شده و به بیمارستان ها مراجعه می کنند بین پنج تا ده درصد از کل هزینه های درمان اخذ می شود و با اتباع خارجی که به بیمارستان های تحت پوشش مراجعه می کنند نیز بر همین اساس رفتار می شود.

وی افزود: برخی از اتباع خارجی که بصورت غیر مجاز در استان خراسان رضوی بسر می برند و دارای مدارک اقامتی نیستند در صورت ضرورت به ریاست یا مددکاری بیمارستان مراجعه کنند تا طبق دستورالعمل جداگانه ای که برای آن ها صادر شده عمل شود و وجهی دریافت نشود.

 

کلیدواژه