ثور 07, 1399 12:24 Asia/Kabul

راه اندازی تبلیغات علیه لشکر فاطمیون در افغانستان و قرار دادن آن در کنار داعش کار کسانی است که به نام های مختلف می خواهند در این کشور خونریزی به راه بیندازند

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان تاکید کرد: راه اندازی تبلیغات علیه لشکر فاطمیون در افغانستان و قرار دادن آن در کنار داعش کار کسانی است که به نام های مختلف می خواهند در این کشور خونریزی به راه بیندازند.

مولوی عبدالمالک ضیایی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به یک آگهی تبلیغاتی که اخیراً از برخی تلویزیون های خصوصی افغانستان پخش می شود و در آن پرچم های داعش و لشکر فاطمیون در کنار هم قرار داده شده و اعلام می شود که تروریست ها خلاف منافع مردم افغانستان عمل می کنند، اظهار داشت: اینگونه تبلیغات کار دشمنان افغانستان و کسانی است که به دنبال کشتار مردم در این کشور می باشند و می خواهند از نام های مختلف در این مسیر استفاده کنند.

وی با یادآوری اینکه فاطمیون بیشتر شامل مبارزین شیعه افغانستانی بود که طی سال های اوج جنایات داعش در عراق و سوریه در کنار دیگر مبارزین علیه این گروه تروریستی مبارزه می کردند، عنوان کرد که ضدیت گروه داعش در درجه اول با تشیع است و فاطمیون نقطه متضاد داعش است بنابراین به هیچ صورت نمی توان داعش را در کنار فاطمیون قرار داد و اصولاً کار این گروه اقدامات تروریستی نیست.

این کارشناس افغان افزود: فاطمیون در افغانستان پایگاهی هم ندارد و تاکنون هیچ اخباری در رابطه با اینکه حتی یک نفر وابسته به این گروه در افغانستان به اتهام خرابکاری دستگیر شده باشد وجود ندارد.

ضیایی اظهار کرد: برخی رسانه های خصوصی هم که دست به پخش آگهی های تبلیغاتی اینچنینی می زنند نوکران بیگانگان و دشمنان مردم افغانستان هستند که می خواهند آتش جنگ را در این کشور شعله ور نگهدارند و برای ارعاب مردم فعالیت می کنند.

وی یادآور شد: امریکایی ها و پیشقراولان جنگ امریکا در افغانستان که فقط خود را قبول داشتند و بر سر مذاهب دیگر خط بطلان می کشیدند و در این کشور شکست خوردند و اسرائیل هم که ام الفساد است و همواره در نبرد با کشورها و نهادهای اسلامی قرار دارد مهره های تبلیغاتی خود را در کشورهای مختلف دارند و به احتمال زیاد پشت این تبلیغات منفی هم همین مثلث شوم قرار دارد.

ضیایی در مورد وضعیت دولت افغانستان هم گفت: این دولت ضعیف است و در حال حاضر توانایی مقابله با چنین تبلیغاتی را ندارد و با ضعف سیستم های جنگی و اطلاعاتی حتی تامین امنیت ارگ برایش دشوار است، توان بهبود اوضاع اقتصادی و اجتماعی را هم ندارد و ماه هاست که درگیر مسایل انتخاباتی و جنجال های آن است.

وی اظهار امیدواری کرد که دولت افغانستان از مجاهدین، مردم، متنفذین، قلم به دستان، اهل فرهنگ و اقشار مختلف مردم تشکیل شود و بتواند در برابر دشمنان این کشور و تبلیغات سوء آنان اقدام کند.

 

کلیدواژه