طالبان با تغییر رویکردشان، به دنبال راه اندازی جنگ مذهبی در افغانستان هستند
(last modified 1399-02-13T06:57:12+00:00 )
ثور 13, 1399 11:27 Asia/Kabul

به نظر می رسد تغییراتی در رویکرد طالبان ایجاد شده و آنان به دنبال راه اندازی جنگ مذهبی هستند

معاون شورای ولایتی ولایت بلخ افغانستان گفت: به نظر می رسد تغییراتی در رویکرد طالبان ایجاد شده و آنان به دنبال راه اندازی جنگ مذهبی هستند.

سید عبدالله مسرور در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در مورد افزایش ناامنی ها در ولایت بلخ و از جمله ولسوالی شولگره این ولایت اظهار داشت: از مدتی قبل ناامنی ها در شمال افغانستان به ویژه ولایت بلخ افزایش یافته و در رویکرد جنگی طالبان هم تغییراتی ایجاد شده، جنگ بیشتر در مناطق دور افتاده که نیروهای حکومت در آن تسلط چندانی ندارند جریان دارد و بیشتر هم در مناطقی اتفاق می افتد که اهل تشیع در آن ساکن هستند از اینرو به نظر می رسد که طالبان به دنبال راه اندازی جنگ مذهبی در افغانستان هستند که این به هیچ عنوان به نفع مردم نیست.

وی با اشاره به اعزام نیروهای تازه نفس دولتی به منطقه دالان ولسوالی شولگره درپی شدت گرفتن جنگ در آن منطقه هم گفت: دولت نمی تواند بخش زیادی از نیروهای خود را در یک منطقه متمرکز کند و مدت زیادی نگهدارد، بنابراین تلاش می شود که امنیت مناطق مختلف توسط نیروهای محلی، مردم و تعداد کمی از نیروها و تجهیزات دولتی حفظ شود و در منطقه دالان هم نیروهای مردمی بسیار فعال هستند هرچند بسیاری از مردم به دلایل مختلف از جمله ناامنی این منطقه را ترک کرده اند.

مسرور عنوان کرد: انتظار می رود که دولت هم از این نیروهای مردمی مخصوصاً در بخش مهمات و تسلیحات و سایر ملزومات حمایت بیشتری داشته باشد.

معاون شورای ولایتی ولایت بلخ اظهار کرد: در حال حاضر ولسوالی چمتال، منطقه امام بکری، ولسوالی های شورتپه، چهاربولک و شولگره از مناطقی هستند که در ولایت بلخ با ناامنی و درگیری دست و پنجه نرم می کنند، امید می رود که این وضعیت تغییر کند و حکومت اقدامات جدی تری داشته باشد تا این تهدیدات رفع شود.

وی با اشاره به افزایش ناامنی ها و تحرکات طالبان در افغانستان پس از امضای توافقنامه این گروه با طالبان افزود: رویکردهای اخیر طالبان به اثبات رساند آنگونه که آن ها شعار می دادند به دنبال مبارزه با امریکایی ها نیستند بلکه اهداف خودشان و سازمان استخبارات اردوی پاکستان (آی. اس. آی) را پیگیری می کنند که امید می رود دولت بتواند با سرکوب این نیروهای تروریستی وضعیت را بهبود ببخشد و مردم هم بصورت متحد و یکپارچه در برابر آن ها بایستند.

 

کلیدواژه