جوزا 04, 1399 10:46 Asia/Kabul

از زمان شیوع ویروس کرونا مجموعه نظام جمهوری اسلامی ایران خدمات بسیار بزرگ، ارزشمند و کم نظیری را به مهاجرین ارایه داده است

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا مجموعه نظام جمهوری اسلامی ایران خدمات بسیار بزرگ، ارزشمند و کم نظیری را به مهاجرین ارایه داده است.

محمد تقی هاشمی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در استودیوی پخش این رادیو با اشاره به خدمات دولت جمهوری اسلامی ایران به مهاجرین افغانستانی مقیم ایران در عرصه های مختلف طی سالیان متمادی گفت: حدود ده درصد از مهاجران افغان مقیم استان خراسان رضوی جزء اقشار آسیب پذیر بودند که با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کارخانجات و کسب و کارها، اقشار آسیب پذیر مهاجرین در سطح استان 20 تا 30 درصد افزایش پیدا کرد و ما باید خدمات بزرگتری را در باب حمایت های معیشتی و بهداشتی به آنان ارایه می کردیم.

وی افزود: همزمان با اینکه این خدمات بسیار بزرگ از ناحیه مردم و دولت ایران و بخش بزرگی از خیرین مهاجر در حال سازماندهی و انجام بود اتفاقات و خبرهایی از سوی بیگانگان سازماندهی شد تا به روابط دو کشور آسیب بزنند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: تجربه ثابت کرده هرگاه ما خدمات بزرگی را در حوزه مهاجرین ارایه کرده ایم که قابل ارایه به جهان بوده مخالفین روابط و مناسبات دو کشور داستان های کذایی را سرهم کرده اند که اصل خدمات را زیر سوال ببرند و حاشیه سازی کنند اما تاکنون موفق نبوده اند و از این پس هم موفق نخواهند بود.

هاشمی اظهار کرد: ما قائل به این هستیم که اسلام مرز نمی شناسد، خدماتی که در عرصه های مختلف آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، ورزشی و عرصه های دیگر ارایه می شود  کاملا برادرانه بوده و در چارچوب مواسات هم تاکنون بیش از صد هزار بسته معیشتی و بهداشتی را بدون چشم داشت و با عشق و علاقه در اختیار مهاجرین نیازمند قرار داده ایم.

وی یادآور شد علاوه بر کمک هایی که در داخل ایران شده کمک هایی هم به کشورهای مختلف اسلامی از جمله افغانستان در امر مبارزه با شیوع کرونا صورت گرفته و خرسندیم که فرصت کمک به برادران دینی خود به خصوص در افغانستان را پیدا کرده ایم.

هاشمی در ابتدای این گفت و گو از تلاش های رادیو دری در امر اطلاع رسانی تشکر کرد و گفت: مجموعه رادیوی فاخر دری یک رسانه بسیار فعال، صادق، کوشا و پر تلاش بوده به ویژه در عرصه خبری بسیار قابل اتکا بوده است.

وی اضافه کرد: علی رغم همه تلاش هایی که در عرصه خبری و رسانه ای در  جریان است، رادیو دری هنوز نقش و جایگاه خود را حفظ کرده و مورد وثوق و اتکای بیشتری است زیرا نقش بسیار مهم و ارزشمندی در عرصه انتقال مشکلات و نگرانی های اتباع خارجی و ارایه خدمات مناسب اطلاعاتی به آنان داشته که جای قدردانی دارد.

 

کلیدواژه