جوزا 14, 1399 13:57 Asia/Kabul

حضرت امام خمینی (ره) به کشورهای اسلامی از جمله افغانستان توجه ویژه داشتند و از آن ها حمایت می کردند

عالم اهل سنت افغان تاکید کرد: حضرت امام خمینی (ره) به کشورهای اسلامی از جمله افغانستان توجه ویژه داشتند و از آن ها حمایت می کردند.

مولوی عبدالمالک ضیایی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری همزمان با سی و یکمین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: زمانی که در سال 1357 در افغانستان کودتای کمونیستی به وقوع پیوست، حکومت دست نشانده کمونیستی بر سر کار آمد و این کشور توسط ارتش شوروی اشغال شد، ایشان تلاش بسیاری در جهت حمایت از مردم افغانستان کردند.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) در آن زمان به مردم افغانستان روحیه می دادند و آنان را تشجیع می کردند به مجاهدین و مهاجرین افغانستان کمک می کردند و مردم افغانستان هم با الگوگیری از روش امام راحل و انقلاب اسلامی جهاد خود را به پیروزی رساندند.

این کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان عنوان کرد: حضرت امام خمینی (ره) از ابتدای فعالیت های دینی و اجتماعی به رشد و اعتلای تمدن اسلامی توجه داشتند به همین دلیل و با توکل و تلاشی که داشته، غربی ها را از ایران بیرون کردند و پرچم اسلام را در این کشور به اهتزار درآوردند.

مولوی ضیایی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کشورهای اسلامی جان تازه گرفتند، قامت رژیم اسرائیل خمیده شد، مردم فلسطین روحیه پیدا کردند و روحیه بیداری و استکبار ستیزی در سراسر دنیا تقویت شد.

وی اظهار کرد: وحدت کشورهای اسلامی از خواسته های مهم حضرت امام خمینی (ره) بود، ایشان تلاش زیادی برای تقریب مذاهب اسلامی و تقریب ادیان الهی داشتند و امروز تقریب مذاهب در بسیاری از کشورهای اسلامی به امری جاافتاده تبدیل شده است.

مولوی ضیایی یادآور شد: دشمنان و ایادی آنان طی چند دهه گذشته تلاش زیادی کردند تا از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کنند که موفق به این کار نشدند.

وی اضافه کرد: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و جانشین حضرت امام خمینی (ره) نیز شخصیتی ستوده، شکیبا، صبور، شجاع، مبارز، انقلابی، عالم ضد استعمار و استکبار می باشند و راه امام راحل را ادامه می دهند. مردم کشورهای اسلامی و بسیاری از رهبران کشورهای اسلامی رهبر معظم انقلاب اسلامی را دوست دارند و ایشان در قلب مسلمانان جهان جای دارند.

 

کلیدواژه