سرطان 26, 1399 12:47 Asia/Kabul

سفر معاون وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به افغانستان نتایج مطلوبی در رابطه با امضای سند جامع راهبردی بین دو کشور خواهد داشت

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان گفت: سفر معاون وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به افغانستان نتایج مطلوبی در رابطه با امضای سند جامع راهبردی بین دو کشور خواهد داشت.

داکتر سید وحید ظهوری حسینی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به سفر سید عباس عراقچی  معاون وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به کابل و دیدار با مقامات افغان اظهار داشت: روابط دو کشور مسلمان، دوست و  همسایه ایران و افغانستان می تواند بسیار مستحکم و اساسی باشد، لذا ضرورت همکاری های متقابل و بیشتر فرهنگی بین دو کشور احساس می شود.  

وی با یادآوری سفر چندی پیش هیات بلندپایه جمهوری اسلامی افغانستان به تهران عنوان کرد: در آن سفر در مورد سند جامع راهبردی میان دو کشور بحث های مفصلی صورت گرفت، سفر عباس عراقچی به کابل هم در راستای همین موضوع است.

عضو موسس بنیاد علمی-فرهنگی کوثر گفت: این سند جامع همکاری راهبردی باید نهایی شود، برای بحث های بیشتر در این زمینه آقای عراقچی به کابل سفر کرده و به نظر می رسد که نتایج مطلوبی هم به دست خواهد آمد زیرا دو طرف در این زمینه مصر و علاقمند هستند.

ظهوری حسینی اظهار کرد: دشمنان ایران و افغانستان مرتب به دنبال برهم زدن روابط نزدیک بین دو کشور هستند و بر اثر اشتباهاتی هم که صورت می گیرد این قائله بزرگ می شود و دشمنان نیز سعی می کنند آب را گل آلود کرده و ماهی مقصود خودشان را بگیرند.

وی اضافه کرد: بنابراین توجه مسئولان دو کشور به عملکردهایشان و جلوگیری از اشتباهات از اهمیت ویژه ای برخوردار است، از سوی دیگر امروز تعداد زیادی از نیروهای خارجی در افغانستان حضور دارند و همکاری های ایران و افغانستان می تواند به این وضعیت خاتمه دهد که به نفع دو کشور خواهد بود.

 

کلیدواژه