عقرب 07, 1399 09:55 Asia/Kabul

نماینده مجلس افغانستان: حکومت افغانستان باید مسئولیت خود را در قبال اهانت به ساحت پیامبر اسلام(ص) انجام دهد و اگر دولت واکنش جدی نشان ندهد، نماینده های مردم سکوت نخواهند کرد.

عمر نصیر مجددی نماینده مردم هرات در مجلس افغانستان، در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری گفت: توهین به ساحت پیامبراسلام(ص) همه مسلمانان و مردم افغانستان را متاثر و نگران کرد و در داخل مجلس افغانستان در این مورد بحث و گفت وگو هایی انجام شد و حکومت افغانستان هم باید مسئولیت خود را در قبال این اهانت انجام دهد و از طریق دیپلماسی موضوع را پیگیری کند و اگر دولت در این مورد سهل انگاری کند نماینده های مردم سکوت نخواهند کرد.

وی افزود: فرانسه یکی از کشورهای است که افغانستان رابطه خوبی با این کشور دارد و ما نمی خواهیم روابط چندین ساله از بین برود و خواستار روابط پایدار با این کشور هستیم اما به این معنی نیست که هر خواسته ای که بر مسلمانان جهان به خصوص کشور افغانستان تحمیل شود ما از آن پیروی کنیم.

مجددی خاطر نشان ساخت: در رابطه با اهانتی که به پیامبر اسلام(ص) صورت گرفت همنوایی که رئیس جمهور فرانسه با اهانت کنندگان داشت، در پارلمان بحث های صورت گرفت و کمیسیونی تعیین شد واین کمیسیون موضوع را با جدیت پیگیری خواهد کرد و قرار است هفته آینده این موضوع در مجلس دوباره پیگیری شود.

نماینده مردم هرات توهین به ساحت پیامبر اسلام(ص) را بی شرمانه خواند و افزود: همه  کشور های اسلامی باید در این باره موضع گیری و حضور محکم خود را در این راستا نشان دهند و جایگاه اسلام را باید والاتر و بهتر مطرح کنند و به عنوان یک مسلمان نگذارند به دین ما از این بیشتر اهانت و توهین شود.

 

 

کلیدواژه