توجه به فرهنگ، امنیت و اقتصاد سه عنصر مهم در سخنان امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی بود
(last modified 1399-08-13T10:17:15+00:00 )
عقرب 13, 1399 14:47 Asia/Kabul

رئیس خبرگزاری اطلس افغانستان و کارشناس سیاسی افغان گفت: حضرت آیت الله خامنه ای در سخنان امروز خود تاکید و توصیه داشتند که سه عنصر فرهنگ، امنیت و اقتصاد باید سرلوحه کار مسئولان نظام اسلامی در ایران قرار داشته باشد، و اگر سیاستمداران، مردم و فعالان مدنی افغانستان می خواهند با عزت و مستقل زندگی کنند باید این سه عنصر مهم را مورد توجه قرار دهند.

سید احمد موسوی مبلغ رئیس خبرگزاری اطلس افغانستان، در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری گفت: سخنان امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای، همچون همیشه دارای نکات برجسته و مهمی بود که توجه به این سخنان می تواند راهگشای امت اسلامی و مردم آزادیخوا جهان قرار بگیرد.

وی افزود: امسال هفته وحدت را در شرایطی سپری می کنیم که اتفاقات ناگواری در سطح جهان و افغانستان رخ داده است و توهین به ساحت پیامبر اسلام(ص) در سطح جهانی و افزایش حملات انتحاری و کشتار مردمم بی گناه افغانستان مهم ترین این حوادث است.

رئیس خبرگزاری اطلس افغانستان خاطر نشان ساخت: در شریط فعلی دشمنانان اسلام، وحدت امت اسلامی را هدف قرار داده اند و مسلمانان به ویژه مردم افغانستان باید سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر وحدت امت اسلامی را مورد توجه جدی قرار دهند و نگذارند که دشمنان، در میان آنان اختلاف افکنی کنند.

موسوی مبلغ در ادامه اظهار داشت: موضوع دیگری که رهبر معظم انقلاب در سخنان خود به صورت ویژه و برجسته روی آن تاکید داشتند، همان روحیه استکباری آمریکا و برخی کشورهای اروپایی است،  که همیشه این ها، یک نگاه از بالا به پایین به کشورهای منطقه و افغانستان داشته اند و برای تامین منافع خود هر درد و رنجی را بر کشورها و مردم منطقه تحمیل می کنند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به وضعیت فعلی در افغانستان گفت: تا ما از این روحیه استکباری آمریکا و برخی کشورهای سلطه گر شناخت پیدا نکینم و برای رها شدن از این روحیه استکباری مسیر درست مبارزاتی را انتخاب نکنیم وضعیت ما بهبود پیدا نخواهد کرد و آمریکا برای مردم افغانستان تصمیم گیرنده اصلی خواهد بود.

وی تصریح کرد: انتخاب یک مسیر درست برای مبارزه با آمریکا از نکات مهم سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که از فرمایشات ایشان می توان درس های زیادی را آموخت.

این روزنامه نگار افغان تاکید کرد: حضرت آیت الله خامنه ای در سخنان خود تاکید و توصیه داشتند که سه عنصر فرهنگ، امنیت و اقتصاد باید سرلوحه کار مسئولان نظام اسلامی در ایران قرار داشته باشد، و اگر سیاستمداران، مردم و فعالان مدنی افغانستان هم می خواهند با عزت و مستقل زندگی کنند باید این سه عنصر مهم را مورد توجه قرار دهند.

 

کلیدواژه