تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت وحدت اسلامی و ایستادگی در مقابل سلطه امریکا
(last modified 1399-08-13T11:51:38+00:00 )
عقرب 13, 1399 16:21 Asia/Kabul
  • تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت وحدت اسلامی و ایستادگی در مقابل سلطه امریکا
    تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت وحدت اسلامی و ایستادگی در مقابل سلطه امریکا

"سیاست حساب‌شده جمهوری اسلامی با رفت و آمد اشخاص در آمریکا تغییری نمی‌کند."

حضرت آیت الله خامنه ای،رهبرمعظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در سخنان زنده و تلویزیونی، در  خجسته سالروز میلاد پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی(صلی‌الله‌علیه‌وآله) و ولادت حضرت امام جعفر صادق(علیه‌السلام) با بیان این نکته، برسیاست عاقلانه ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا تاکید کردند.

رهبر معظم انقلاب در سخنان شان  حول سه موضوع  "ولادت پیامبر گرامی اسلام"؛ "هفته وحدت" و تقارن این دو مناسبت با 13 آبان "روز ملی مبارزه با استکبار" به تبیین نکات مهمی پرداختند که درشرایط کنونی جهان اسلام و ضرورت ایستادگی مقابل نظام سلطه حائز اهمیتی کلیدی است.

رهبر معظم انقلاب دربیان اهمیت وحدت در جهان اسلام  با اشاره به اهداف پشت پرده اهانت به پیامبر گرامی اسلام گفتند؛ حمایت تلخ و زشت دولت فرانسه و برخی کشورهای دیگر نشان می‌دهد پشت این کارهای موهن، مانند برهه‌های قبل یک تشکیلات و برنامه ریزی وجود دارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای؛ دفاع رئیس جمهور و دولت فرانسه از وحشی‌گری فرهنگی و عمل جنایتکارانه آن کاریکاتوریست و دفاع آن کشور از منافقین و صدام را دو روی یک سکه دانستند.

نکته مهم دیگر درسخنان امروز رهبر معظم انقلاب ترسیم ماهیت واقعی استکباری وسلطه جویی امریکاست. امریکا سالهاست که  بدنبال تسلط برهمه جهان است و از هر وسیله ای  حتی علم و فناوری برای سلطه جویی وانحصار طلبی  استفاده می کند. امریکا برای اولین بار با سلاح اتمی دوشهر هیروشیما و ناکازاکی ژاپن را هدف قرار داد و با این جنایت هولناک؛ بدعتی جدید در به خدمت گرفتن علم و فناوری برای سلطه جویی ایجاد کرد. در این برهه نیز امریکا  پس از حادثه تروریستی 11 سپتامبر با شروع جنگ های پیشدستانه بدعت دیگری رابنا نهاده است. باتوجه به این روندها و واقعیت های تاریخی است که رهبر معظم انقلاب علاج حوادث تلخ جهان اسلام همچون «جنگ پنج ساله در یمن و بمباران قساوت‌آمیز مردم به‌دست سعودی‌ها» و یا «دهن‌کجی چند دولت ذلیل به امت اسلامی با نادیده‌انگاری مسئله فلسطین» را در گروی اتحاد مسلمانان دانستند و تأکید کردند: گرفتاریها و مشکلات دولتها و ملتهای اسلامی از کشمیر تا لیبی به برکت وحدت امت اسلامی برطرف خواهد شد.

سیاست خصمانه  امریکا ضد ملت ایران نیز بخشی از خوی استکباری امریکا است. بیانات امروز رهبر معظم انقلاب  در واقع یاد آور درسهای عبرت آموز تاریخ و بیان این واقعیت است که  رفتار امریکا از گذشته تاکنون هیچ تغییری نکرده است زیرا همان شرارت ها توام با  سلطه طلبیِ بی حد و اندازه وتلاش برای سلطه ای در ابعاد جهانی  همچنان  در ذات امریکا وجود دارد. از اینروست که رهبر معظم انقلاب  با اشاره به  رفتارهای ناهنجار و فضاحت انتخاباتی  درامریکا این وضع را نمونه‌ای از چهره کریه لیبرال دموکراسی دانستند و گفتند: جدای از اینکه چه کسی در آمریکا بر سر کار بیاید، اوضاع کنونی نشانگر انحطاط شدید مدنی، سیاسی و اخلاقی در آمریکا است و این موضوعی است که صاحبان فکر و اندیشه در آمریکا به آن اذعان می کنند.

سخنان امروز رهبر معظم انقلاب در همه این ابعاد بر یک نتیجه منطقی وراهبردی تاکید دارد که پیش از این نیز در سخنان ایشان بارها مورد تاکید قرار گرفته است. این سخن راهبردی یاد اور این واقعیت است  که دشمنی امریکا با ایران علتش قبول نکردن سیاست ظالمانه امریکاست. تنها راه پایان این دشمنی مایوس کردن انهاست؛ به همین دلیل باید قوی شد وابزارهای واقعی قدرت را باید تقویت کرد.

کلیدواژه