"قوی شدن" منطق ایران در دفاع از امنیت و مقابله با تهدید ها
(last modified 1399-10-20T06:51:43+00:00 )
جدی 20, 1399 11:21 Asia/Kabul
  • \\\
    \\\"قوی شدن\\\" منطق ایران در دفاع از امنیت و مقابله با تهدید ها

یکی از بخش های مهم سیاست های دفاعی ایران ، ارتقای توان دفاع موشکی است که از اهمیت راهبردی و استراتژیک در بحث بازدارنگی برخوردار است .

در راستای حفظ و استمرار این راهبرد منطقی ؛ روزجمعه  با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از پایگاه‌های موشکی نیروی دریایی سپاه در سواحل خلیج فارس رونمایی شد.

سرلشکر «حسین سلامی»فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  در آیین رونمایی از این پایگاه گفت: منطق ما در دفاع از تمامیت ارضی، استقلال کشور و دستاورد‌های انقلاب اسلامی" قوی شدن" است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود؛ برای جلوگیری از تحمیل اراده سلطه طلبانه و برنامه آن‌ها، راهی جز تقویت قدرت بازدارنده دفاعی و تهاجمی برای ما وجود ندارد.

جمهوری اسلامی ایران در خصوص امنیت خود با هیچکس  تعارف ندارد و با همین تاکید قدرت بازدارندگی  نظامی خود را متناسب با تهدیدها افزایش داده است

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ،رهبرمعظم انقلاب در بیاناتشان بارها تاکید کرده اند که هدف از سیاست «قدرت بازدارنده نظام اسلامی» جلوگیری از تصور تعرض به ایران از جانب زورگویان بین المللی است.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی ؛ در بخشی از سخنانشان در روز جمعه گذشته نیز که به مناسبت سالروز قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶مردم شهر مقدس قم ، بصورت زنده از تلویزیون ایراد شد ؛ با یادآوری تجربه تلخ ناتوانی کشور درمقابل حملات هوایی صدام، خاطرنشان کردند: ایران آن روزها در مقابل موشکباران و بمباران تهران و شهرهای مختلف ناتوان و بی‌دفاع بود و جمهوری اسلامی حق نداشت کشور را در آن شرایط نگه دارد.
ایشان با یادآوری نمونه‌هایی از قدرت دفاعی امروز ایران مثل ساقط کردن پرنده متجاوز آمریکایی در آسمان ایران و یا در هم کوبیدن پایگاه عین‌الاسد، گفتند: دشمن در مقابل این واقعیتها ناگزیراست قدرت و توانایی‌های دفاعی ایران را در محاسبات و تصمیمات خود در نظر بگیرد.

آمریکای جنایتکار یکسال قبل با نشان دادن عمق کینه و عداوت خود در اقدامی تررویستی وبا دستور مستقیم ترامپ   در3 ژانویه 2020 با هدف ضربه زدن به پایه های اقتدار ملت ایران ،سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وشماری از همراهان وی را که به دعوت رسمی دولت عراق به این کشور سفر کرده بود،  به شهادت رساند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، در پاسخی کوبنده  به این جنایت امریکا در 18 جدی با 13 فروند موشک پایگاه نظامیان آمریکایی عین‌الاسد را در استان الانبار در غرب عراق هدف حمله ای سنگین قرار داد.این پاسخ کوبنده نشان داد جمهوری اسلامی ایران از نظر شاخص های دفاعی و بازدارندگی نظامی کشوری قدرتمند است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در بیانیه ای که ماه اوت گذشته ودر آستانه روز صنعت دفاعی؛ منتشر شد با اشاره به  ضرورت آمادگی دفاعی و قدرت بازدارندگی ایران ؛از صنعت موشکی حمایت و بر صیانت از قدرت موشکی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی تاکید کردند.

قدرت دفاعی ایران اکنون درعالیترین سطح از بازدارندگی و توان تهاجمی برای مقابله با تهدیدها قرار دارد . در عرصه هوا و فضا پیشرفت ایران  در حدی است  که  در جایگاه   5 کشور برتر سازنده پهباد در جهان قرار دارد و عنوان دومین کشور سازنده پهباد رادارگریز را به خود اختصاص داده است .

 شهاب شعبانی نیا؛ تحلیلگر مسایل سیاسی می گوید :

"جمهوری اسلامی ایران ضمن برخورداری از تجربه جنگی هشت ساله، به عنوان چهارمین قدرت موشکی جهان شناخته می‌شود.پر واضح است که هر دشمنی با توجه به این موضوع، ناچار است که پیش از حمله به ایران، توان موشکی ایران  را در کفه محاسبات خود قرار دهد و ضمن پرداختن به فوایدی که حمله احتمالی به ایران برایش خواهد داشت، ضرر‌های ناشی از پاسخ موشکی ایران را نیز بررسی کند ."

این قدرت افزایی قطعا" معنایش تهدید نیست بلکه همانگونه  که سرلشکر «حسین سلامی»فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  خاطر نشان کرد: اگر اراده‌ای در مستکبران و دشمنان ما وجود داشته باشد،جوانان شجاع و برومند ایران، اراده آن‌ها را در نطفه خفه می‌کنند.

 

کلیدواژه