دلو 02, 1399 16:16 Asia/Kabul

مدیر کل اداره اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: بعد از بررسی وضعیت کودکان کار، که تعداد زیادی از آن ها مهاجرین افغانستانی هستند به دنبال توانمندی آن ها می رویم که مشکلات این افراد را بر طرف کنیم که دیگر دچار مشکلات و بیماری نشوند و به سلامتی آن ها آسیب نرسد.

محمد تقی هاشمی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی در حاشیه بازدید از مرکز نگهداری کودکان کار صدف در مشهد در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری گفت: در این مرکز کودکان زیادی نگهداری می‌شوند که تعداد زیادی از این کودکان از اتباع افغانستان هستند و با برررسی های که انجام دادیم متوجه شدیم که این مرکزبه برخی امکانات برای نگهداری بهتر از کودکان نیاز دارد و کمبودهایی که  وجود داشت شناسایی شد و بخشی از این امکانات را خودمان تامین کردیم و بخشی را نیز کمیساریای سازمان ملل متحد تهیه کرده است.

هاشمی در ادامه افزود: این مجموعه تقریبا نوسازی شده و یک کتابخانه، تخت خواب، دستگاه های بازی و سایر وسائل ضروری در اختیار این مرکز قرار گرفت، تا کودکان در یک فضای مناسب بتوانند تفریح و استراخت داشته باشند.

مدیر کل امور اتباع خارجی خراسان رضوی بیان داشت: ظرفیت نگهداری کودکان در گذشته در این مرکز 30 نفر بود اما با توجه به شرایطی که داشتیم و طرح هایی که ظرف دو سه هفته گذشته اجرایی شد در حال حاضر این مرکز تا 230 نفر را هم پذیرش کرده است.

وی اظهار داشت: کودکان در این مرکز به مدت دو ماه نگهداری می شوند که علاوه بر معاینات پزشکی، وضعیت و نیاز های آن ها در بخش های مختلف توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرد و کمک های لازم به افراد انجام می شود.

هاشمی خاطر نشان ساخت: بعد از بررسی وضعیت کودکان، دنبال توانمندی آن ها می رویم که مشکلات این افراد را بر طرف کنیم که دیگر این کودکان دچار مشکلات و بیماری نشوند و به سلامتی آن ها آسیب نرسد.

این مقام ایرانی در ادامه اظهار داشت: برخی از این کودکان دارای خانواده هستند و برخی هم فاقد خانواده که برای هر دوطرف ما برنامه داریم و آن های که خانواده دارند بعد از بررسی وضعیت کودکان، تحویل خانواده داده می شوند.

وی تصریح کرد: کسانی که خانواده ندارند تحت درمان و معالجه و بررسی و پوشش قرار می گیرند تا به آن ها رسیدگی شود تا دچار مشکلات جدی نشوند.

 

لازم به ذکر است که صبح دیروز اول بهمن ماه مدیر کل امور اتباع مهاجرین خارجی خراسان رضوی و نماینده‌ کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان مشهد، معاون دادستان مشهد و رئیس کارگروه طرح سایبان مهر، مدیر کل بهزیستی از مرکز نگهداری و ساماندهی کودکان کار  در مشهد بازدید و با کودکان این مرکز دیدار و گفتگو کردند.

این بازدید با هدف تحویل کمک‌ها و تجهیزات کمیساریای پناهندگان سازمان ملل به کودکان اتباع خارجی مقیم این مرکز و گفتگو در مورد وضعیت این گروه از کودکان انجام شد.

کلیدواژه