دلو 13, 1399 12:54 Asia/Kabul

رهبری خردمندانه و همراهی و حمایت ملت از رهبری و آرمان های اسلام و انقلاب از مهمترین ارکان پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود

کارشناس و فعال سیاسی-فرهنگی افغان رهبری خردمندانه و همراهی و حمایت ملت از رهبری و آرمان های اسلام و انقلاب را از مهمترین ارکان پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست.

دکتر سید وحید ظهوری حسینی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به مسلمانان و مستضعفین جهان و به ویژه ملت مسلمان ایران گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و جریانی که ایجاد شد، مقاومت، استقلال خواهی و  صیانت از آن و حفظ تمامیت ارضی مورد توجه جهانیان قرار گرفت.

عضو موسس بنیاد علمی-فرهنگی کوثر افزود: اکنون دنیا در یک آشوب بسر می برد و جمهوری اسلامی ایران کشتی نجات بخشی برای برون رفت از این آشوب و بحران است که از طریق مقاومت و پیروزی ناشی از آن حاصل می شود.

وی افزود: مهمترین رکن پیروزی انقلاب اسلامی ایران، رهبری خردمندانه حضرت امام خمینی (ره) بود، ایشان از ابتدا معتقد به ارزش ها و به دنبال نیروهایی بود که در این مسیر گام برمی داشتند و به دنبال روشن سازی جامعه بودند.

به گفته این کارشناس سیاسی-فرهنگی، این نیروها تحت رهبری امام خمینی (ره) توانستند افکار جامعه را روشن کنند و به مردم آگاهی ببخشند که استقلال، مهمترین رکن جامعه انسانی است و با استقلال و حفظ تمامیت ارضی می توان زندگی با ارزشی داشت.

ظهوری حسینی عنوان کرد: رکن دیگر، ملت و حمایت ملت از رهبری و انقلاب و نیز مقاومت در برابر ناملایمات و برخوردهای دشمنانی بود که از انقلاب ضربه خورده بودند. این روند، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توانست این انقلاب را مقاوم و مستقل پیش ببرد به گونه ای که امروز شاهد چهل و دومین سالگرد پیروزی این انقلاب بزرگ جهان اسلام هستیم.

وی اضافه کرد: استقلال طلبی و دوری از وابستگی به بیگانگان از درس های بزرگ انقلاب اسلامی ایران و پیروزی این انقلاب است، امروز هیچ کشوری به جز جمهوری اسلامی ایران توان مقاومت در برابر استکبار جهانی را ندارد، جمهوری اسلامی ایران این موضوع را به جهان گوشزد کرد که می شود با استقلال، مقاومت، همراهی و همفکری و رهبری خردمندانه خود را نجات داد و ملت خود را بدون وابستگی به استکبار جهانی به پیشرفت و ترقی رساند.

 

کلیدواژه