اسد 02, 1395 17:32 Asia/Kabul

نیروهای امنیتی افغان در تامین امنیت تظاهرکنندگان جنبش روشنایی در کابل سهل انگاری کرده اند

یک تن از فعالان مدنی و شرکت کنندگان در تظاهرات جنبش روشنایی در کابل نیروهای امنیتی را به سهل انگاری در تامین امنیت تظاهرکنندگان متهم کرد.

سمیع الله سمیع در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در جمع تظاهر کنندگان گفت: با وجود اینکه تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در محل حضور داشتند این انفجار و تلفات ناشی از آن بوقوع پیوست.

وی اظهار داشت: امروز تظاهراتی در کابل از سوی جنبش روشنایی برگزار شد و قرار بود که در منطقه ی دهمزنگ کابل خیمه ی تحصن برپا شود که حدود ساعت 14 انفجاری در میان تظاهرکنندگان رخ داد.

آقای سمیع عنوان کرد که گفته می شود سه حمله کننده انفجاری در میان تظاهر کنندگان دست به این اقدام زده اند که تعداد زیادی از تظاهر کنندگان دراثر این انفجار کشته و زخمی شدند که رقم دقیق آن هنوز مشخص نیست.

به گفته ی این فعال مدنی عاملان اصلی این انفجار ممکن است اعضای گروه طالبان، القاعده و یا هر گروه دیگری باشند که البته دولت هم به خاطر تامین نکردن امنیت زیر سوال قرار دارد زیرا تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در محل حضور داشتند با این حال این انفجار رخ داد.

وی افزود: صدای عدالت خواهی با حمله و انفجار خاموش نمی شود و با این وقایع روحیه ی تظاهرکنندگان تضعیف نخواهد شد بلکه آنان مصمم تر خواسته های خود را دنبال خواهند کرد.

همچنان سهیلا هاشمی از دیگر فعالان جامعه ی مدنی به خبرنگار رادیو دری در محل تظاهرات گفت: ظاهراً در ابتدا یک نارنجک منفجر و تعدادی زخمی شده اند و خودرویی در محل به بهانه انتقال مجروحین حاضر شده و راننده خودرو را در جمع تظاهر کنندگان انفجار داده که باعث تلفات زیادی شده است.

هاشمی بیان داشت که نیروهای امنیتی مانع مردم می شوند و اجازه نمی دهند که کسی به محل حادثه نزدیک شود، آنان از احتمال وجود مواد انفجاری در محل می گویند.

کلیدواژه