حوت 23, 1399 12:27 Asia/Kabul

روند واکسیناسیون کوید-19 در افغانستان جریان دارد و شیوع ویروس کرونا هم در این کشور رو به کاهش است

سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان گفت: روند واکسیناسیون کوید-19 در این کشور جریان دارد و شیوع ویروس کرونا هم در حال کاهش است.

دستگیر نظری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: روند واکسیناسیون کوید-19 در افغانستان که از حدود دو هفته قبل با 500 هزار دوز واکسن اهدایی هند آغاز شده، ادامه دارد و تاکنون واکسیناسیون حدود چهل هزار نفر از کارمندان صحی (بهداشتی) و تعدادی از کارمندان رسانه ها انجام شده است.

وی افزود: روند تزریق واکسن کوید-19 به کارمندان صحی و کارمندان رسانه ها تا پایان ماه حوت (اسفند) ادامه دارد و در پی آن تزریق واکسن برای گروه های دیگری که از قبل مشخص شده آغاز خواهد شد. از طرف دیگر اتحادیه جهانی واکسن از طریق طرح مورد حمایت سازمان ملل برای تهیه واکسن برای کشورهای فقیر موسوم به "کواکس" 460 هزار دوز واکسن به افغانستان اهدا کرده که کار تزریق این واکسن ها هم برای معلمین و استادان دانشگاه های دولتی و خصوصی آغاز شده است.

نظری در رابطه با واکسیناسیون نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان که جزء اولویت ها قرار گرفته اند هم اظهار کرد: مسوولیت تزریق واکسن برای این افراد به وزارتخانه های مربوطه سپرده شده است. از 500 هزار دوز واکسن اهدایی هند 120 هزار دوز به نیروهای امنیتی و دفاعی اختصاص داده شد که این مقدار واکسن به آن ها تحویل داده شده است.

سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان عنوان کرد: بر اساس تعهد اتحادیه جهانی واکسن قرار شده 16 میلیون دوز واکسن کوید-19 از طریق برنامه "کواکس" برای تزریق به 8 میلیون نفر به افغانستان تحویل داده شود که در محموله های کوچکتر در جریان سال 2021 این کار انجام می شود و 460 هزار دوزی که پیشتر تحویل گرفته شده از جمله آن است.

وی در مورد وضعیت شیوع کرونا در روزهای اخیر در افغانستان هم گفت: آمار مبتلایان کرونا در این کشور کاهش یافته، در حال حاضر وضعیت مناسب است و تا کنون موج سوم کرونا را تجربه نکرده ایم.

 

کلیدواژه