فرمانده نیروی انتظامی ایران :اتباع افغانستانی تنها از مرز شلمچه به عراق سفر کنند
(last modified 1395-08-12T08:55:35+00:00 )
عقرب 12, 1395 13:25 Asia/Kabul
  • فرمانده نیروی انتظامی ایران :اتباع افغانستانی تنها از مرز شلمچه به عراق سفر کنند

فرمانده نیروی انتظامی ایران گفت: اتباع افغانستانی در ایام اربعین حسینی تنها از مرز شلمچه به عراق سفر کنند.

 سردار حسین اشتری صبح امروز در نشست قرارگاه انتظامی اربعین در پایانه مرزی مهران در غرب ایران اظهار داشت: مرز مهران از سوی زائران اباعبدالله (ع) مورد استقبال قرار گرفته و به عنوان خروجی تردد برگزیده می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی ایران گفت: کوتاهی مسیر مرز مهران تا عراق و همچنین و امنیت بسیار بالای مرز مهران سبب شده تا این خروجی با حجم زائرین اربعین حسینی مواجه شود.

وی ادامه داد: زوار همواره این نقطه را برای عزیمت به عتبات عالیات انتخاب کرده و بر این اساس بخش عمده‌ای از توان نیروی انسانی و تجهیزاتی پلیس در این مرز مستقر می‌شود.

این فرمانده ارشد انتظامی اضافه کرد: نیروی انتظامی ایران تام توان و امکانات و تجهیزات خود را بسیج کرده تا در تردد زوار اربعین حسینی وقفه‌ای ایجاد نشود و به صورت سهل و آسان و با نظم و امنیت از این خروجی تردد کنند.

او ادامه داد: تاکنون یک میلیون فقره گذرنامه برای زائران اربعین صادر شده که نسبت به سال گذشته 74 درصد افزایش داشته است.

اشتری همچنین با اشاره به نحوه تردد اتباع خارجی از مرزهای جمهوری اسلامی ایران به عراق اضافه کرد: اتباع خارجی به ویژه اتباع کشور افغانستان در اربعین امسال امکان تردد از مرز مهران و چذابه را ندارند.

فرمانده نیروی انتظامی ایران از اتباع افغانتستان که قصد سفر به کشور عراق را دارند خواست، با در دست داشتن گذرنامه و ویزای معتبر تنها به مرز شلمچه در ولایت خوزستان مراجعه کنند.

وی همچنین با هشدار به گروه‌های تروریستی تکفیری، صهیونیستی تصریح کرد: نیروی مقتدر انتظامی ایران تامین کننده امنیت مرزها در جدار مرزی و داخل و خارج از مرزها در آمادگی کامل بسر می‌برد.

کلیدواژه