در محکومیت جنایت اخیر در کابل، ملت ایران با مردم افغانستان هم نوا شدند
(last modified 1400-02-22T10:27:07+00:00 )
ثور 22, 1400 14:57 Asia/Kabul

خبرنگار و عکاس افغانستانی گفت: واکنش مهاجرین افغانستانی مقیم ایران و همچنین جامعه انصار در محکومیت جنایت اخیر بسیار گسترده بود، هر چند این حادثه تلخ و دردآور بود ولی باعث شد که قلب های دو ملت به هم نزدیک تر شود.

سید جمال الدین سجادی، خبرنگار و عکاس افغانستانی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری ضمن اشاره به رویداد خونین حمله به مدرسه سیدالشهدا(ع) غرب کابل، واکنش مهاجرین افغانستانی مقیم ایران به این حمله را بی سابقه خواند و گفت: از لحظات اول که این خبر منتشر شد واکنش های مختلفی در افغانستان و خارج از این کشور داشتیم، به ویژه مهاجرین افغانستانی مقیم ایران واکنش زیادی از خود نشان دادند و با توجه به ابعاد مختلفی که این حادثه داشت واکنش های بی سابقه ای را در پی داشت.

وی تصریح کرد: اولین اقدام را مهاجرین افغانستانی مقیم شهر قم انجام دادند و در ادامه حرکت های خود جوشی در تهران و مشهد نیز انجام شد.

سجادی در ادامه به همدردی ملت ایران در هم نوایی با مردم افغانستان اشاره کرد و بیان داشت: ملت شریف ایران در اقصی نقاط ایران با مردم افغانستان هم نوا شدند و با ملت ما همدردی کردند هر چند این حادثه بسیار تلخ و تکان دهنده بود ولی باعث شد که قلب های دو ملت ایران و افغانستان به هم نزدیک تر شود.

این فعال فرهنگی مهاجرین بیان داشت: در مشهد اولین حرکت خود جوش از طرف مردم این شهر در مقابل سرکنسولگری افغانستان برگزار شد که مردم با حضور در این محل این جنایت را محکوم کردند و همچنین مراسمی که در گلشهر مشهد برگزار شد در 15 سال اخیر بی سابقه بود.

وی تصریح کرد: واکنش و حضور مردم بسیار گسترده بود و مهاجرین با رعایت نکات بهداشتی به خاطر ویروس کرونا در یک حرکت خود جوش شمع روشن کردند و یاد شهدا را گرامی داشتند.

لازم به ذکر است که در سه انفجار پی در پی که در مقابل مدرسه سیدالشهدا دشت برچی در غرب کابل انجام شد 85 نفر شهید و 150 نفر زخمی شدند که این حمله با واکنش تند داخلی و مجامع بین المللی مواجه شد.

کلیدواژه