جوزا 01, 1400 11:43 Asia/Kabul

مسئول مرکز فعالیتهای فرهنگی اجتماعی تبیان افغانستان گفت: مقاومت حماس، افکار عمومی جهان را متوجه حمایت از مبارزات بر حق ملت فلسطین کرد و صهوینست ها مجبور شدند آتش بس یک طرفه را بپذیرند.

حجت الاسلام حسینی مزاری مسئول مرکز فعالیتهای فرهنگی اجتماعی تبیان افغانستان در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری ضمن اشاره به پیروزی ملت فلسطین در جنگ 12 روزه  اخیر در مقابل رژیم اشغالگر قدس گفت: عزم و اراده مردم فلسطین در مبارزه اخیر با رژیم اشغالگر قدس کاملا مشخص بود و مردم فلسطین ثابت کردند که حملات آن ها در مقابل  رژیم صهیونیستی تاثیر گذار است.

وی تصریح کرد: مقاومت حماس نه تنها باعث جلب توجه همه مردم فلسطین در غزه، کرانه باختری و مناطق اشغالی شد بلکه افکار عمومی جهان را نیز متوجه حمایت از مبارزات بر حق ملت فلسطین کرد و صهوینست ها مجبور شدند آتش بس یک طرفه را بپذیرند.

مدیر خبرگزاری صدای افغان(اوا) در مورد حمایت مردم افغانستان از مردم فلسطین گفت: مردم افغانستان همواره در کنار مردم فلسطین قرار داشتند ولی بعد از اعلام روز جهانی قدس توسط امام خمینی(ره) مردم افغانستان با تاثیر از این نگاه و اعلام روز قدس، با مسائل فلسطین بیشتر آشنا شدند و اندیشه های امام خمینی تاثیر مستقمی روی افکار مردم افغانستان داشت.

مزاری بیان داشت: در دوهه اخیر و پس از تهاجم آمریکا در افغانستان مردم این کشور فکر می کردند که آمریکا برای امنیت و آسایش مردم افغانستان و برای مبارزه با تروریزم آمده است ولی وقتی به ماهیت اصلی آمریکا پی بردند، متوجه شدند که نباید به این رژیم استکباری دل بست.

وی اضافه کرد: مردم افغانستان در ابتدای حضور آمریکا مقداری از حمایت علنی از مردم فلسطین واهمه داشتند، چرا که آمریکا را حامی اصلی رژیم اشغالگر قدس می دانستند ولی در حال حاضر قدرت پوشالی آمریکا بخصوص به از انهدام پایگاه نظامی آمریکا در عین الاسد، قفرو ریخت و مردم افغانستان بدون هیچ ترسی حمایت خود از ملت فلسطین را علنی کردند.

کلیدواژه