چشم امید ملل مسلمان در جهان به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در ایران است
(last modified 1400-03-27T09:40:54+00:00 )
جوزا 27, 1400 14:10 Asia/Kabul

چشم امید بسیاری از ملل مسلمان در جهان به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در جمهوری اسلامی ایران است

رئیس مرکز فعالیت های فرهنگی-اجتماعی تبیان افغانستان تاکید کرد: چشم امید بسیاری از ملل مسلمان در جهان به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری گفت: وجود یک نظام مقتدر اسلامی در ایران غنیمتی برای منطقه و پشتوانه محکم و استواری به خصوص برای افغانستان است.

رئیس خبرگزاری صدای افغان اظهار داشت: مردم افغانستان قطعا از ایران امن و قوی در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بهره می برد و از تغییرات مثبت و منفی در ایران متاثر می شود. مهاجرین افغانستانی در ایران هم از وجود یک نظام قدرتمند و توانمند در ایران بهره می برند و گره از بسیاری مشکلات آنان گشوده می شود.

وی افزود: به عنوان جزئی از امت مسلمه و با توجه به اینکه کسانی از تمام دنیا در راستای تخریب این انتخابات کار می کنند، از ملت ایران تقاضا داریم که بصورت جدی پای صندوق های رای حضور پیدا کنند،

مهاجرین افغانستانی در ایران هم باید از تمام امکانات خود برای برگزاری پرشور این انتخابات استفاده کنند، اگرچه مهاجرین حق رای ندارند اما می توانند دوستان ایرانی خود را در جهت شرکت پرشور در انتخابات تشویق و ترغیب کنند.

رئیس مرکز فعالیت های فرهنگی-اجتماعی تبیان افغانستان تصریح کرد: مهاجرین باید در صحنه حضور جدی داشته باشند زیرا بعضی از تصمیم های نظام جمهوری اسلامی در مورد مهاجرین بستگی به میزان فعالیت و حضور آن ها در صحنه دارد، نظام جمهوری اسلامی باید بداند که مهاجرین در شادی این نظام شاد و در غم آن غمگین هستند و در راستای استحکام پایه های نظام نقش موثری دارند، این نقش وجود دارد اما باید بازتاب پیدا کند.

حسینی مزاری گفت: طیف های مختلف مهاجرین افغانستانی در ایران باید وحدت و انسجام پیدا کنند و در راستای بازتاب دادن مشکلات مهاجرین برای حل آن ها کار کنند که از سوی مهاجرین هم در این زمینه غفلت شده و اگرچه به صورت پراکنده در صحنه حضور دارند اما مشارکت فعال سازمان یافته در امور مختلف جمهوری اسلامی ایران نداشته اند که بازتاب هم داشته باشد و توجه دست اندرکاران جمهوری اسلامی هم جلب شود.

رئیس خبرگزاری صدای افغان یاد آور شد: جمعیت سه میلیونی مهاجرین در ایران قطعا باید به دنبال چنین ساختار و رویکردی باشند که مجموعه ای از فعالان نخبه در راس امور مهاجرین پل ارتباطی بین دولت جمهوری اسلامی و آنان باشند، مشکلات مهاجرین را شناسایی و آسیب شناسی کنند و برای حل آن ها و بهره برداری از ظرفیت های مهاجرین، هم به نفع خود آن ها و هم به نفع مردم افغانستان و نظام جمهوری اسلامی کار کنند.

حسینی مزاری همچنان خاطرنشان کرد: از امتیازات و ویژگی های نظام اسلامی در ایران مردمی بودن آن است و علت موفقیت این نظام در آغاز و ادامه کار تکیه بی نظیر به مردم است.

این کارشناس افغان گفت: با مطالعات و مقایسه هایی که بین نظام جمهوری اسلامی ایران و سایر نظام ها به ویژه در مساله انتخابات انجام شده مشخص شده که این نظام به لحاظ حضور مردم در صحنه و تکیه نظام به مردم در دنیا بی نظیر است.

وی اضافه کرد: انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در جمهوری اسلامی ایران نماد مشارکت گسترده مردم در صحنه خواهد بود و مشارکت بالا در این انتخابات روی زندگی مردم در داخل ایران تاثیرگذار بوده و باعث اقتدار، عزت و سربلندی نظام می شود و در منطقه نیز تاثیرگذار خواهد بود.

 

کلیدواژه