جوزا 30, 1400 12:06 Asia/Kabul

رئیس حزب اعتدال افغانستان گفت: ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی در طول دوره جهاد و مقاومت همیشه در کنار مردم افغانستان بوده اند و حضور پرشور ملت ایران در پای صندوق های رای مردم افغانستان را نیز خوشحال کرد.

سید حسن صفایی رئیس حزب اعتدال افغانستان، در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به حضور پرشور مردم ایران اسلامی در پای صندوق های رای ریاست جمهوری گفت: دشمنانان انقلاب اسلامی تلاش فروانی کردند که مردم را از حضور در پای صندوق های رای بازدارند ولی عیلرغم تبلیغات دشمنان و با وجود شیوع ویروس کرونا، مردم انقلابی ایران با حضور گسترده در پای صندوق های رای بار دیگر حمایت خود را از نظام و انقلاب اسلامی اعلام کردند.

وی در ادامه افزود: در شرایط فعلی حضور ملت انقلابی ایران در پای صندوق رای پیام بسیار مهمی بود که آگاهی ملت ایران را به ظهور رساند که علیرغم هجمه تبلیغاتی رسانه های دشمن بار دیگر به صحنه آمدند و در پای صندوق ها یرای حاضر شدند و این حضور پیام روشنی دارد برای دیگر ملت ها دارد که باید مردم ایران اسلامی را الگو قرار دهند.

صفایی در ادامه افزود: برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی ایران، مردم افغانستان را نیز خوشحال کرد، ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی در طول دوره جهاد و مقاومت همیشه در کنار مردم افغانستان بوده اند و علاوه بر آن دو ملت ایران و افغانستان مشترکات دینی، تاریخی، سیاسی و فرهنگی زیادی دارند.

لازم به ذکر است که سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری اسلامی ایران، روز جمعه 28 جوزا/خرداد 1400 در ایران و نمایندگی های این کشور در خارج برگزار شد و «سید ابراهیم رئیسی» با کسب 17 میلیون و 926 هزار و 345 رای به عنوان سیزدهمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان صبح امروز یکشنبه در بیانیه ای با تبریک پیروزی سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهوری منتخب جمهوری اسلامی ایران ،گفت: افغانستان و ایران بعنوان دو کشور همسایه با اشتراکات دینی،فرهنگی و زبانی همواره دارای روابط حسنه بوده اند.

در این بیانیه آمده است: تلاش داریم با پیروزی آقای ابراهیم رئیسی، روابط میان دو دولت و دو ملت در عرصه های فرهنگی، اقتصادی، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مبارزه با تروریسم بیشتر از پیش گسترش و تقویت یابد.

عبدالله عبدالله  در این پیام همچنین برای رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران موفقیت و برای مردم ایران آرزوی سعادت کرده است.

لازم به ذکر است که برخی از سران احزاب و شخصیت های سیاسی هم طی پیام های به رئیس جمهور منتخب ملت ایران پیام تبریک فرستادند.

کلیدواژه