جدی 13, 1400 12:08 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان گفت: جبهه مقاومت با الهام از مکتب سردار شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس به خوبی از عهده مسوولیت خود بر می آید و پوزه استکبار جهانی را به خاک می مالد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مختاری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با تسلیت دومین سالگرد شهادت سردار جاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و یاران شان، اظهار داشت: مهم است که ارتباط جبهه مقاومت در سراسر دنیا باید برقرار باشد. شمع فروزان جبهه مقاومت نباید خاموش شود، این پرچم باید در اهتزاز نگه داشته شود و مکتب شهیدان سلیمانی و المهندس، همچنان به عنوان مکتب انقلابی ساز، پر قدرت و پر توان به پیش برده شود.

وی افزود: جبهه مقاومت با الهام از مکتب سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و یاران شان به خوبی از عهده مسوولیت خود بر می آید و پوزه استکبار جهانی را به خاک می مالد و هر روز این جبهه را قویتر، با نشاط تر و پیروزمند تر می بینیم و در یمن، عراق، سوریه و نقاط مختلف جهان شاهد پیروزی های درخشان جبهه مقاومت هستیم.

به گفته این کارشناس افغان سردار شهید سلیمانی امروز به سمبل مبارزه علیه استکبار جهانی و تروریزم تبدیل شده و در تمام دنیا از وی به عنوان طراح مبارزه علیه تروریزم یاد می شود و به نیکی هم یاد می شود. زمانی تحلیلگر روس در تلویزیون بی بی سی از ایشان به عنوان یک شخصیت مبتکر نظامی که در سطح جهان بی نظیر است یاد کرد به گونه ای که بی بی سی مجبور شد صحبت هایش را قطع کند و برنامه را نیمه تمام جمع بندی کند.

مختاری عنوان کرد: شهید سلیمانی با توجه به اخلاص، قاطعیت و ابتکاری که در شیوه مبارزه با داعش نشان داد به عنوان مکتب مبارزه علیه استکبار جا پیدا کرد که هیچ گاه فراموش نخواهد شد. این گونه افراد به یک خانواده، یک ملت و یک کشور تعلق ندارند بلکه چهره های فراملیتی و فراکشوری و بین المللی هستند. شهید سلیمانی با توجه به خصوصیات، طبع نفس و خودسازی که داشت، خداوند این جایگاه را به ایشان عطا کرد که امروز بر سر زبان ها است و همه جا از وی به نیکی یاد می شود.

وی با اشاره به این که پس از ترور شهید سلیمانی دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت امریکا مسوولیت آن را به عهده گرفت اما سازمان ملل و نهادهای مسوول بین المللی اقدامی برای محاکمه و مجازات مسوولان این ترور انجام ندادند، عنوان کرد: سازمان ملل متحد امروز به عنوان یک عروسک خیمه شب بازی در اختیار امریکا و متحدینش تبدیل شده است. کمتر اتفاق می افتد که دولتی مسوولیت یک حادثه تروریستی را به عهده بگیرد که این هم از حماقت ترامپ بود چنانکه در عرصه های دیگری هم دست به اقدامات احمقانه ای زد و در این مورد هم با اینکه یک عمل ناجوانمردانه تروریستی صورت گرفته بود و دو نفر از چهره های برتر مبارزه با تروریزم که در دنیا از آن ها به نیکی یاد می شد به شهادت می رسند و آن ها رسما مسوولیتش را به عهده می گیرند، سازمان ملل در این قضیه سکوت می کند.

این کارشناس سیاسی بیان داشت: سازمان ملل متحد به معنی و مفهوم واقعی خود که بی طرفانه و بی غرضانه مسایل جهانی را پیگیری کند، وجود ندارد، اختیار و استقلال ندارد و در اختیار قدرت های جهانی است. بنا بر این باید ملت ها و کشورهای غیر متعهد دنیا در قبال سرنوشت خود تصمیم بگیرند و منتظر تصمیم های سازمان ملل یا شورای امنیت نباشند.

مختاری یاد آور شد: این قضایا در دادگاه کیفری بین المللی لاهه مطرح شد و در دادگاه های مختلف کشورها ممکن است روی این مساله بحث شده باشد که یک عمل جنایتکارانه و یک عمل تروریستی دولتی بود که باید تمام دنیا علیه آن موضع اتخاذ می کردند و سازمان ملل و شورای امنیت در قبال آن تصمیم امنیتی می گرفتند و دولت امریکا را تحت فشار قرار می دادند که چنین نشد.

وی اضافه کرد: از اینرو بهترین اقدام، اقدام انقلابیون، استقلال طلبان و آزادیخواهان دنیا است و امروز شاهد هستیم که انتقام خون شهیدان بزرگوار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس چگونه گرفته می شود و همانگونه که امریکا با خفت و خواری از افغانستان، عراق و سوریه خارج می شود در حقیقت همان محاکمه جهانی و ملت ها است که ظالمان و ستمگران به سزای اعمالشان می رسند.

 

کلیدواژه