دلو 16, 1400 15:14 Asia/Kabul

دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان، ایمان، اعتقاد و توکل به خدا، وحدت و یکپارچگی مردم و رهبری خردمندانه را از دلایل پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی ایران دانست.

محمد حسن جعفری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: در دنیا انقلاب های متعددی روی داده اما انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب خاص و توام با ارزش های اسلامی بود و با اتکا به خداوند متعال و وحدت مردم پیش رفت، این انقلاب مظهر اراده مردم ایران بود و رهبری حضرت امام خمینی (ره) هم دنیا را به شگفتی واداشت.

وی تصریح کرد: ایشان با وجود تمام مشکلاتی که وجود داشت مردم ایران را رهبری کرد و انقلاب را به پیروزی رساند و حکومت 2500 ساله شاهنشاهی را در این کشور سرنگون کرد.

به گفته این فعال سیاسی افغان توکل به خدا، وحدت و یکپارچگی مردم و رهبری خردمندانه انقلاب از دلایل ماندگاری انقلاب اسلامی ایران بود. بسیاری فکر می کردند با ارتحال امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی ایران از هم می پاشد اما با رهبری خردمندانه حضرت امام خامنه ای این انقلاب مستحکم تر شد و امروز به یک قدرت بزرگ جهانی تبدیل شده است.

جعفری عنوان کرد: با همه مشکلات و گرفتاری هایی که دشمنان در مقابل دولت و مردم ایران ایجاد کردند، رهبری با درایت و خلاقیتی که داشت انقلاب را هدایت کرد و در مقابل توطئه ها و دسایس گوناگون امریکا ایستاد. جمهوری اسلامی ایران سال هاست که در ابعاد مختلف با تحریم مواجه است، اما از آنجا که این انقلاب متکی به خداوند است، به ارزش های الهی باور دارد و مردم با آن همراه هستند پایدار مانده است.

این کارشناس سیاسی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران درس های بزرگی به دنیا به ویژه به نهضت های آزادیبخش و کسانی داد که در راستای اسلام و قرآن حرکت می کردند و نمونه بارز مبارزه علیه استکبار بود که تحول عظیمی در منطقه و جهان ایجاد کرد. کمونیسم شکست خورد و هیمنه امریکا درهم شکست.

به گفته جعفری از جمله درس هایی که انقلاب اسلامی ایران به ملت ها و نهضت ها داد استقامت بود که در نتیجه آن پیروزی حاصل می شود، شعار نه شرقی، نه غربی هم با انقلاب اسلامی ایران تحقق پیدا کرد. اکنون وضعیتی پیش آمده که شرق و غرب به نوعی به دنبال رابطه با جمهوری اسلامی ایران هستند و امریکا اعلام می کند که به دنبال مذاکره رو در رو با ایران است.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران امریکا را تحقیر کرد و هیمنه آن را شکست. این انقلاب توانست دنیا را بیدار کند و شعارهای انقلاب اسلامی یکی پس از دیگری تحقق یافت و امروز جمهوری اسلامی ایران از اقتدار خاصی در منطقه و جهان برخوردار است.

 

کلیدواژه