دلو 19, 1400 16:27 Asia/Kabul

کارشناس و فعال فرهنگی-اجتماعی افغان ایمان کامل، درایت قوی، سیاست دینی، ظلم ستیزی و عدالت را از ویژگی های مهم حضرت امام خمینی (ره) در رهبری انقلاب اسلامی ایران دانست.

خانم مرضیه سادات کاظمی در گفت و گو با بخش خبر رادیو دری ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: حضرت امام خمینی (ره) ویژگی های خاصی نسبت به دیگر رهبران و سران حکومت های اسلامی داشتند، از مهمترین ویژگی های ایشان ایمان و تدین کامل و عملی بود، امام راحل همچنان دارای درایت قوی و سیاست دینی بود. ایشان هرگز زیر بار ظلم نرفتند و از طاغوت آن زمان اطاعت نکردند. توجه به عدالت فردی، خانوادگی و اجتماعی از دیگر ویژگی های مهم امام (ره) بود که رهبری و سیاست را هم بر اساس این ویژگی ها پیش می بردند.

وی درمورد دلایل پویایی انقلاب اسلامی ایران هم اظهار داشت: آنچه باعث شد انقلاب اسلامی ایران به یک انقلاب جهانی تبدیل شود و دیگران از آن سرمشق بگیرند وحدت کلمه بود و مردم هم برای رسیدن به هدف خود همواره در کنار یکدیگر قرار داشتند چنانکه در قرآن کریم هم خطاب به مسلمانان آمده است که اگر می خواهید شکست نخورید در همه امور اتحاد و همبستگی داشته باشید، بنابراین پایبندی به اصول و ارزش ها و اتحاد از دلایل پیروزی و جهانی شدن انقلاب اسلامی ایران بود.

کاظمی عنوان کرد: در طول تاریخ انقلاب های زیادی در کشورهای مختلف رخ داده، رشد کرده و از بین رفته اند اما تفاوت انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب ها این است که در این انقلاب به ارزش های دینی توجه ویژه می شد و دین از سیاست جدا نبود.

این کارشناس افغان با بیان اینکه دین و سیاست رابطه بسیار قوی باهم دارند، یاد آور شد که پیامبر بزرگوار اسلام هم در ابتدای ایجاد حکومت اسلامی نامه هایی به سران ممالک مختلف ارسال کرد و آن ها را به دین اسلام دعوت کرد.

وی اضافه کرد: در قرآن شریف هم آمده است که خدای متعال خطاب به پیامبر می فرماید ما شما را فرستادیم و دلایل روشنی هم برای شما دادیم و آن دلایل روشن کتاب و میزان است که میزان هم شناسایی حق از باطل و قوانین است. به این معنی که قسط و عدالت باید در میان مردم برقرار شود و این هم دلیلی برای پیوند دین و سیاست است.

 

کلیدواژه