ثور 03, 1401 17:27 Asia/Kabul

استاد دانشگاه در ننگرهار تاکید کرد: کشورهای اسلامی و سازمان کنفرانس اسلامی باید در برابر ظلم ها و جنایات اشغالگران صهیونیست علیه فلسطینیان واکنش جدی نشان دهند.

عبداللطیف مل در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار در شرق افغانستان با اشاره به حملات اخیر نیروهای اشغالگر صهیونیست به مردم بی دفاع فلسطین که سبب شهادت و زخمی شدن تعدادی از فلسطینیان شده گفت: ظلم صهیونیست ها به مسلمانان فلسطینی به گذشته های دور بر می گردد و اخیرا بار دیگر این ظلم رو به افزایش است، رژیم اسرائیل خانه ها و سرزمین های فلسطینیان را به زور غصب کرده و سرزمین هایی که تحت تسلط رژیم صهیونیستی قرار دارد مربوط به فلسطینیان است.

وی در مورد سکوت بسیاری از دولت های اسلامی و سازمان همکاری اسلامی در برابر حملات رژیم صهیونیستی به مسلمانان فلسطین گفت: سازمان کنفرانس اسلامی بیشتر یک سازمان نمادین است و در قضیه فلسطین واکنش و اقدام قابل توجهی نداشته و در رابطه با دیگر مسایل جهان اسلام هم معمولا ساکت می ماند که بیانگر نمادین بودن و وابستگی آن است.

به گفته این کارشناس سیاسی شرایط جهان در حال حاضر به گونه ای است که امریکا و متحدانش یکه تازی می کنند و هر جنایتی که انجام می دهند از سوی بسیاری کشورها نادیده گرفته می شود اما اگر مخالفین آن ها اقدامی انجام دهند به بهانه های مختلف از جمله نقض حقوق بشر متهم می شوند.

آقای مل ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک دنیا از وضعیت کنونی که امریکا و متحدینش در آن دست به هر اقدام ناروایی می زنند نجات پیدا کند و دیگران هم در مقابل آن ها بایستند.

وی تاکید کرد: کشورهای اسلامی و سازمان همکاری اسلامی نباید در برابر ظلم و جنایت صهیونیست ها علیه مردم مسلمان فلسطین بی تفاوت باشند و باید در این زمینه واکنش جدی نشان دهند.

 

کلیدواژه