ثور 05, 1401 16:20 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی افغان تاکید کرد: مسلمانان و آزادگان در سراسر دنیا برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پا خیزند و به هر وسیله ممکن به آن ها کمک کنند.

سید رحمت الله نهضت یار در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل با اشاره به جنایات اخیر صهیونیست ها علیه فلسطینیان گفت: حدود هفت دهه است که مسلمانان مظلوم فلسطین تحت سلطه رژیم غاصب صهیونیستی قرار دارند و هر روز به خاک و خون کشیده می شوند، دارایی های آنان غضب می شود و همواره در رنج و سختی بسر می برند.

وی افزود: ظلم و جنایت صهیونیست ها علیه مردم فلسطین روز به روز بیشتر می شود و حتی اجازه عبادت در مسجدالاقصی و دیگر عبادتگاه ها را به آنان نمی دهند، کشورهای بزرگ غربی هم از رژیم اشغالگر قدس حمایت می کنند و در حالی که دم از حقوق بشر می زنند در برابر جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین سکوت می کنند.

این استاد دانشگاه در کابل با درود به روان پاک حضرت امام خمینی (ره) یاد آور شد که ایشان روزی را به نام روز جهانی قدس نامگذاری کردند تا مسلمانان همواره مساله قدس و فلسطین را به یاد داشته باشند، از قبله اول خود دفاع کنند و از فلسطینیان مظلوم حمایت کنند. تمام مسلمانان و آزادگان جهان باید به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند.

به گفته نهضت یار بیش از پنجاه کشور اسلامی در دنیا وجود دارد که دولت های بسیاری از آن ها وابسته هستند، آنان باید در کنار هم بایستند، خود را از وابستگی نجات دهند و از آرمان قدس و فلسطین دفاع کنند، ملت ها در طول تاریخ صدای خود را بلند کرده اند و این دولت ها هستند که باید سکوت خود را بشکنند. مردم فلسطین هم باید به مقاومت خود ادامه دهند تا بتوانند با حمایت دیگر مسلمانان به اشغالگری صهیونیست ها پایان دهند.

این کارشناس سیاسی گفت: مسلمانان تمام دنیا هم باید هوشیار باشند و در مقابل عادی سازی روابط برخی دولت های عربی با رژیم صهیونیستی و فعال شدن نمایندگی های آن رژیم در این کشورها ایستادگی کنند و نگذارند این نمایندگی ها فعال شود زیرا نتیجه آن افزایش ظلم و ستم رژیم صهیونیستی به مسلمان فلسطین خواهد بود.

وی اضافه کرد: مردم افغانستان هم همواره از مردم فلسین و آرمان قدس دفاع و حمایت کرده اند و اگر امروز در مساجد و مدارس افغانستان انفجار رخ می دهد و مردم به خاک و خون کشیده می شوند صهیونیست ها و همکاران آن ها پشت این قضایا قرار دارند.

 

کلیدواژه