سرطان 10, 1403 13:34 Asia/Kabul
  • اسپانیا به شکایت آفریقای جنوبی ضد نسل کشی در غزه می پیوندند
    اسپانیا به شکایت آفریقای جنوبی ضد نسل کشی در غزه می پیوندند

دیوان بین المللی دادگستری اعلام کرد که اسپانیا برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی ضد نسل کشی رژیم اسرائیل در باریکه غزه به این دیوان درخواستی ارائه کرده است.

به گزارش رادیو دری، دولت اسپانیا به عنوان اولین کشور اروپایی دامنه انتقادات خود به رژیم صهیونیستی را گسترش داده و اعلام کرده است که می‌خواهد به شکایت نسل کشی آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری بپیوندد.

پیشتر، «خوزه مانوئل آلبارز» وزیر امورخارجه اسپانیا گفته بود که مادرید به پرونده نسل کشی آفریقای جنوبی ضد اقدامات اسرائیل در باریکه غزه در دیوان بین المللی دادگستری می‌پیوندد.

آفریقای جنوبی ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳ به اتهام نقض توافقنامه منع نسل‌کشی که در سال ۱۹۴۸ به تصویب رسید، ضد رژیم اسرائیل به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد.

پس از آن، تعدادی از کشورها از جمله فلسطین، ترکیه، لیبی، مکزیک، نیکاراگوئه، کلمبیا و شیلی به این شکایت پیوستند.

با افزایش حملات و جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه، هرروز بر شمار کشورهای حامی فلسطین افزوده می شود.

رژیم صهیونیستی در حالی نسل کشی در باریکه غزه را ادامه می دهد که شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطعنامه خواهان توقف فوری جنگ غزه شده است.

شماره شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۷ هزار و ۸۳۴ نفر رسیده است و این آمار مربوط به شهدایی است که شمارش و خاکسپاری شده اند؛ هنوز هزاران نفر زیر آوار مانده و مفقود هستند و نیروهای امدادی به دلیل ادامه جنگ و کمبود امکانات توانایی دسترسی به آنها را ندارند.

آفریقای جنوبی: اسرائیل در دادگاه لاهه شکست خورد

وزیر خارجه آفریقای جنوبی: حکم دیوان دادگستری بین‌المللی، تاریخی است

کلیدواژه