رهبر معظم انقلاب: ارتباط با صهیونیست ها، اشتباه بزرگ است
(last modified Wed, 27 Apr 2022 03:24:47 GMT )
ثور 07, 1401 07:54 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب: ارتباط با صهیونیست ها، اشتباه بزرگ است
    رهبر معظم انقلاب: ارتباط با صهیونیست ها، اشتباه بزرگ است

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس تأکید کردند: با توجه به فداکاری‌های بزرگ مردم فلسطین و اوج‌گیری رذالت و جنایت صهیونیست‌ها، روز قدس امسال با سالهای قبل متفاوت است و باید با ابراز همدلی و همبستگی با مردم مظلوم و در عین حال مقتدر فلسطین، قدرت و روحیه آنها را افزایش داد.

"حضرت آیت الله خامنه ای" عصر سه شنبه در دیدار جمعی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی سراسر کشور،  روز قدس را فرصت مناسبی برای اعلام همدلی و همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و روحیه دادن به آنها دانستند و با انتقاد شدید از عملکرد برخی دولت‌های اسلامی در قبال موضوع فلسطین خاطر نشان کردند: متأسفانه دولت‌های اسلامی بسیار بد عمل می‌کنند و حتی حاضر به سخن گفتن در موضوع فلسطین نیستند و برخی از آنها تصور می‌کنند، راه کمک به فلسطین، برقراری ارتباط با صهیونیست‌ها است، در حالی‌که این، اشتباه بزرگ است.

رهبر انقلاب با اشاره به ارتکاب این اشتباه بزرگ از جانب حکومت مصر در چهل سال قبل و برقراری ارتباط با صهیونیست‌ها، افزودند: مگر برقراری ارتباط مصر با رژیم صهیونیستی باعث کاهش جنایات صهیونیست‌ها بر ضد ملت فلسطین و کاهش هتک حرمت مسجدالاقصی شد که اکنون برخی دولت‌های اسلامی می‌خواهند همان اشتباه انورسادات را تکرار کنند؟

اشاره مقام معظم رهبری به برخی رژیم های عربی و اسلامی است که درسال های اخیر در راستای سیاست های آمریکا و با نادیده گرفتن جنایات واهداف توسعه طلبانه رژیم نامشروع صهیونیستی، به سمت برقراری روابط با این رژیم پیش رفته اند.

کشورهای امارات متحده عربی، بحرین، سودان و مغرب ،به رغم تعهداتی که اعراب در قبال آرمان های ملت فلسطین دارند، طی ماه‌های سپتامبر تا دسامبر سال 2020 ،اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کردند.

تردیدی نیست که رژیم صهیونیستی با سابقه طولانی دراشغالگری و رویه‌های ضدانسانی به ویژه علیه ملت فلسطین، هیچگاه دنبال روابط مسالمت آمیز که متضمن منافع ملت های مسلمان منطقه باشد نبوده است و اهدافی همچون خروج از انزوا در منطقه، تضعیف جوامع اسلامی و همچنین تدوام اشغالگری و توسعه طلبی را پیگیری می کند. 

این در حالی است که امسال نیز در آستانه روز جهانی قدس، صهیونیست ها اقدامات خشونت آمیز و جنایات خود را تشدید کرده اند؛ حملات نظامیان صهیونیست به فلسطینیان در بیت المقدس و صحن های مسجدالاقصی در دوهفته اخیر، موجب شهادت و زخمی شدن صدها فلسطینی شده است ؛ با این حال، تداوم مقاومت مردم فلسطین، شکست روند شرم آور عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی برخی کشورهای عربی را نیز آشکار و ثابت کرده است که دسیسه های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تضعیف مقاومت و ناامیدی فلسطینیان، بی تاثیراست.

واقعیت این است که تجربه تاریخی فلسطینیان به آنان آموخته است که برای تحقق آرمان های خود راهی جر مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست ندارند؛ "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در این باره گفته است : فلسطین امروز در برابر دو گزینه پذیرش یهودی سازی مسجدالاقصی یا مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی قرار دارد و مردم فلسطین و گروه های مقاومت با قدرت راه مقاومت را برگزیده اند.

در این حال، روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ، فرصتی دوباره برای اعلام همبستگی مسلمانان و آزادگان جهان با آرمان مردم فلسطین و همچنین انزجار از اشغالگران صهیونیست خواهد بود که با حمایت آمریکا و در سایه سکوت و بی عملی برخی رژیم های عربی، به تجاوزگری و جنایات خود ضد فلسطینیان و اماکن مقدس مسلمانان ادامه می دهند .

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با توجه با تحولات کنونی در منطقه و اراضی اشغالی ، روز قدس امسال را متفاوت از سالهای قبل دانستند و گفتند: مردم و جوانان فلسطینی فداکاری‌های بزرگی از خود نشان می‌دهند و رژیم صهیونیستی نهایت رذالت و جنایت را به‌کار بسته است... امیدواریم با لطف خداوند عاقبت کار در فلسطین به نیکی و خوشی به سرانجام برسد و تسلط فلسطینی‌ها بر سرزمین خود و مسجدالاقصی به‌زودی محقق شود.

کلیدواژه