ثور 09, 1401 14:34 Asia/Kabul

تحلیلگر سیاسی افغان تاکید کرد: فریادهای مسلمانان در حمایت از فلسطین و مقاومت ملت فلسطین بالاخره به آزادی قدس شریف منجر خواهد شد.

حیدر حسنی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی قدس اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) با درایت و آینده نگری که داشتند این روز را نامگذاری کردند و برگزاری راهپیمایی و مراسم روز جهانی قدس از اهمیت ویژه ای در جهت آزادی فلسطین برخوردار است.

وی افزود: امروز گرامیداشت از روز جهانی قدس نه تنها برای مسلمانان بلکه برای تمام آزادیخواهان جهان بسیار با اهمیت است و مردم در سراسر دنیا هر سال بیشتر از سال قبل از آن استقبال می کنند.

این کارشناس سیاسی در رابطه با سکوت سازمان ملل و کشورهای مدعی حقوق بشر در رابطه با حملات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مظلوم گفت: حقوق بشر اعلامی آن ها حقوق بشر جهانی نیست بلکه حقوق بشر امریکایی است به گونه ای که هرجا امریکایی ها بخواهند از حقوق بشر و دموکراسی صحبت و آن را پیگیری می کنند و هرجا هم نخواهند در مورد آن سکوت می کنند که فلسطین نمونه بارز آن است.

حسنی تصریح کرد: حدود هفت دهه است که هر روز مردم بی دفاع فلسطین کشته و آواره می شوند به گونه ای که حق بازگشت به سرزمین خود را هم ندارند، آوارگان فلسطینی در کشورهای مختلف به امید بازگشت به سرزمین خود چند نسل را پشت سر گذاشته اند و مدعیان حقوق بشر سکوت اختیار کرده اند، حقوق بشری که در جهان از آن سخن گفته می شود حقوق بشر شعاری است و حقیقی نیست.

وی اظهار داشت: تمام مسلمانان در قبال مساله فلسطین دیدگاه واحد دارند اما چند کشور خاص به ویژه جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین حمایت قاطع می کنند و دیگران چشم و گوش خود را نسبت به این مساله بسته اند. حداقل کاری که مسلمانان می توانند در حمایت از آرمان فلسطین انجام دهند این است که در روز جهانی قدس فریاد حمایت خود را سر دهند.

به گفته این کارشناس افغان حضور پرشور مسلمانان در راهپیمایی ها و مراسم روز جهانی قدس از اهمیت بسزایی برخوردار است، اینکه هر ساله رژیم صهیونیستی با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان حملات خود به مسجدالاقصی را آغاز کرده و شدت می بخشد به دلیل هراس این رژیم و ناامیدی از آینده خود است.

حسنی عنوان کرد: مقاومت ملت فلسطین هم هر روز بیشتر تقویت می شود و زمانی که انتفاضه فلسطینی آغاز می شود ساکنان سرزمین های اشغالی به کشورهای دیگر فرار می کنند که این نشانه پیروزی و پیش درآمد پیروزی نهایی است.    

وی اضافه کرد: به این ترتیب فریادهای مسلمانان که هر سال در حمایت از فلسطین بلندتر می شود و مقاومت ملت فلسطین که هر روز قوی تر می شود تاثیر خود را می گذارد و بالاخره به آزادی قدس شریف منجر خواهد شد.

 

کلیدواژه