ثور 09, 1401 15:49 Asia/Kabul

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جلال آباد گفت: مردم جهان امروز نسبت به چند دهه قبل آگاه تر شده اند، اهمیت مساله فلسطین را درک کرده اند و حمایت بیشتری از آرمان قدس شریف می کنند.

مجید صادقی دولت آبادی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار در شرق افغانستان اظهار داشت: زمانی که روز قدس از سوی حضرت امام  خمینی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین نامگذاری شد صحبت ایشان ناظر به دولت ها نبود بلکه بیشتر در مورد ورود ملت ها به مساله فلسطین بود، چنانکه حرکت های بعدی و بحث بیداری اسلامی هم که به ویژه در کشورهای عربی اتفاق افتاد حرکتی مردمی بود و ارتباطی به دولت ها نداشت.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) حرکتی را بنیان گذاشتند که پس از 43 سال این حرکت زنده است و انشاءالله به نتیجه هم خواهد رسید امام راحل فرمودند با توجه به اینکه فلسطین تحت اشغال رژیم اشغالگر قدس قرار دارد تمام مسلمانان باید متحد شوند و تلاش کنند که حق مردم مظلوم فلسطین به آن ها داده شود چون امیدی به کمک های سازمان های بین المللی در این زمینه نبود و اگرچه برخی از آن ها و سازمان ملل امکاناتی فراهم کرده و اعلامیه هایی هم صادر کرده بودند اما تغییر خاصی در زندگی مردم مظلوم فلسطین ایجاد نشده بود.

صادقی دولت آبادی عنوان کرد: از اینرو حضرت امام خمینی (ره) روز آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری کردند که این روز جنبه بین المللی پیدا کرده و شاهد هستیم که در سطح دنیا نه تنها مسلمانان بلکه مردم آزاده جهان به مبارزات مردم فلسطین ارج می نهند و در جهت مبارزه با رژیم اشغالگر اسرائیل گام برمی دارند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جلال آباد اظهار کرد: نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در جهت بزرگداشت روز جهانی قدس اقدام کرده اند و این سرکنسولگری هم بخشی از کار را انجام داده و در سطح فضای مجازی هم در جهت روشنگری اقدامات لازم را انجام می دهد.

صادقی دولت آبادی گفت: در افغانستان فضا برای گرامیداشت از روز جهانی قدس نسبت به گذشته باز تر شده، بیلبوردهایی در سطح شهرها در این زمینه نصب شده، تلاش ها در این خصوص هم بیشتر مردمی بوده و این حرکت با مانعی روبرو نشده است.

وی ابراز امیدواری کرد که سال به سال تمام کسانی که نسبت به مساله فلسطین حساس هستند از جمله در افغانستان حمایت های خود را از مردم فلسطین بیشتر کنند.

 

کلیدواژه