جوزا 14, 1401 13:48 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی افغان تاکید کرد: حضرت امام خمینی (ره) شخصیتی برخاسته از متن مردم بود که آرمان اسلامی مشخص داشت و با همراهی مردم انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

منگل شیرزاد استاد دانشگاه در ننگرهار در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در جلال آباد مرکز این ولایت گفت: حضرت امام خمینی (ره) مردم را آماده کرده بود و در زمان تبعید ایشان هم یاران وی آرمانش را در داخل جامعه ترویج کردند و به این ترتیب آرمان امام خمینی (ره) در قلوب مردم جای گرفت.

وی افزود: برای پیروزی یک انقلاب آرمان آن بایدمشخص باشد و برای ترویج آن در بین مردم کار شود، امام خمینی (ره) نیز مزایای انقلاب اسلامی را برای مردم ایران تشریح کرد و به آنان فهماند که زندگی بهتر و حفظ حیثیت و امنیت مردم در گرو انقلاب اسلامی و اسلام است. مردم ایران اسلامی به این ترتیب آماده شدند و زمانی که امام خمینی (ره)  به ایران بازگشت به خیابان ها آمدند و انقلاب را به پیروزی رساندند.

به گفته این کارشناس سیاسی هر انقلابی که در بین مردم ریشه دارد و در قلوب مردم جای گرفته ادامه پیدا می کند و نسل های بعدی هم آن را می پذیرند، امام خمینی (ره) و همراهانش در این راستا کار بسیار خستگی ناپذیر کردند. امام راحل تشریح کرد که نظام های غیر اسلامی که عزت و آبروی انسان ها در آن حفظ نمی شود شایستگی تداوم ندارند و بهترین نظام، نظام اسلامی است بنابراین مردم هم از انقلاب اسلامی پشتیبانی کردند و سرانجام این انقلاب به رهبری حضرت امام خمینی (ره) به پیروزی رسید.

شیرزاد در رابطه با نقش حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در تداوم و پیشرفت انقلاب اسلامی هم گفت: حضرت امام خمینی (ره) ملت ایران را برای پشتیبانی و حفظ انقلاب اسلامی آماده کرده بود و انقلاب در بین تمام اقشار جامعه ریشه دوانده بود به همین دلیل آیت الله خامنه ای را به عنوان رهبر انقلاب اسلامی پذیرفتند و ایشان و مردم ایران آرمان های انقلاب اسلامی را حفظ کردند و انقلاب هم دوام پیدا کرد.

وی اضافه کرد: از اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ایستادگی در برابر دولت های استکباری و در راس امریکا بود و به مردم هم گفته شده بود که سیاست ها و شیوه های غربی در جامعه اسلامی ایران جای ندارد و آن ها باید از انقلاب اسلامی خود پشتیبانی کنند، مردم این مسیر را دنبال کردند و آیت الله خامنه ای هم راه امام خمینی (ره) را ادامه داد و به این ترتیب انقلاب اسلامی ایران ماندگار شد.

 

کلیدواژه