اسد 17, 1401 12:39 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی ایرانی گفت: رژیم صهیونیستی با حمله به نوار غزه و افزایش خسارات و تلفات غیرنظامیان می خواهد بر ناکامی های خود سرپوش بگذارد.

قاسم غفوری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به تهاجمات اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که تلفات و خسارات قابل توجهی برجای گذاشته، اظهار داشت: با توجه به شکست هایی که این رژیم با آن مواجه است، می خواهد با افزایش خسارات و تلفات غیرنظامیان در غزه افکار عمومی را از مساله سرزمین های اشغالی و شکست ها و ناکامی های خود به سمت غزه منحرف کند.

وی افزود: آنچه در ظاهر مطرح می شود این است که رژیم صهیونیستی به دنبال ترور فرماندهان مقاومت و مقابله با جریان مقاومت است اما با نگاه به وضعیت درونی سرزمین های اشغالی و تحولات منطقه شاهد اهداف دیگری در رابطه با این حملات هستیم.

به گفته این کارشناس سیاسی در عرصه داخلی رژیم صهیونیستی، ساختار حاکم بر این رژیم به گونه ای است که لاپید نخست وزیر موقت آن عملا نتوانسته آنچه را می خواسته برای پیروزی در انتخابات پیش رو انجام دهد و نظر سنجی ها حاکی از آن است که ائتلاف آن ها در آستانه فروپاشی و شکست بوده و عرصه سیاسی رژیم صهیونیستی با بحران های شدیدی مواجه است.

غفوری عنوان کرد: نکته دیگر این است که این رژیم در مقابله با مقاومت ملت فلسطین در کرانه باختری، تلاویو و اراضی اشغالی ناتوان بوده و اقدامات و حملات سایبری گسترده ای که جبهه مقاومت طی هفته های اخیر علیه مواضع صهیونیست ها داشته و فروپاشی ساختار امنیتی رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت فلسطین در اراضی اشغالی از چالش دیگر صهیونیست ها است.

وی اظهار کرد از سوی دیگر با تحرکات و اقداماتی که رژیم صهیونیستی برای تصرف منابع انرژی لبنان علیه این کشور داشته، هشدارهای دبیر کل حزب الله لبنان در رابطه با منابع انرژی این کشور و حملات پهبادی که جریان مقاومت بر فراز اراضی اشغالی و مناطق نفت خیز انجام داد از چالش های دیگر این رژیم است.

این کارشناس سیاسی یاد آور شد: تحرکات رژیم صهیونیستی برای سوق دادن کشورهای غربی به تقابل با ایران هم موفق نبوده و در عمل کشورهای اروپایی و حتی امریکا به دلیل نیازهایی که به منابع انرزی ایران دارند و با توجه به روند تحولات در عرصه بین الملل ناچاراً به گفت و گو و مذاکره با جمهوری اسلامی ایران روی آورده اند.

غفوری بیان داشت: موضوع دیگر این است که پس از سفر جو بایدن رئیس جمهوری امریکا به منطقه در حالیکه صهیونیست ها ادعا می کردند این سفر اقدامی برای اجماع کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی علیه ایران است، عملا این رویکرد صورت نگرفت و شاهد روند گفت و گو محور بین ایران و دیگر کشورها هستیم.

این کارشناس سیاسی گفت: مجموعه این تحولات سران رژیم صهیونیستی را در وضعیت بحرانی قرار داده که از نتایج آن می تواند شکست هیات حاکمه این رژیم در انتخابات پیش رو باشد. با توجه به این شرایط رژیم صهیونیستی با تکرار سناریوی حمله به نوار غزه و کشتار غیرنظامیان  که حملات کور هم می باشد به دنبال افزایش تلفات و خسارت های فلسطینی ها است تا در قبال مقاومت غزه قدرتنمایی ظاهری از خود به نمایش بگذارد.

وی اضافه کرد: به این ترتیب این رژیم می خواهد با انحراف افکار عمومی از مساله سرزمین های اشغالی به غزه و امنیتی کردن فضا بر ناکامی ها و شکست هایی که ساختار این رژیم تا کنون داشته سرپوش بگذارد.

 

کلیدواژه