نگاه حضرت امام خمینی (ره) به مردم در جریان انقلاب اسلامی ایران اعتقادی، عرفانی و توحیدی بود
(last modified 1401-11-13T10:17:05+00:00 )
دلو 13, 1401 14:47 Asia/Kabul

رئیس جامعه روحانیت امامیه هرات افغانستان تاکید کرد: یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و نقطه تفاوت آن با انقلاب های دیگر در جهان معاصر بی باور امام (ره) به حرکت های کودتایی، نظامی و تروریستی و باورمندی ایشان به حرکت توده های مردم بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد وحیدی در گفت و گو با بخش خبر رادیو دری گفت: حضرت امام خمینی (ره) مردم را خلق خدا و جلوه خداوند متعال می دانستند، باور ایشان به مردم به عنوان آیات و جلوه های خداوند متعال و اسباب تحقق کلمةالله بود و بر این اساس و بر مبنای اعتقاد خود، به مردم باور داشتند و همواره بر حضور مردم در صحنه تاکید می کردند و تمام توطئه ها و دسایس دشمنان با همین نگاه امام راحل (ره) خنثی شد.

این فعال فرهنگی-اجتماعی افغان ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران یاد آور شد: در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی ایران زمانی که حکومت بختیار در ایران حکومت نظامی اعلام و حضور مردم در بیرون را مطلقا ممنوع کرد امام (ره) اصرار داشتند که مردم در صحنه حضور پیدا کرده و حکومت نظامی را نادیده بگیرند که این حضور مردم توطئه بزرگی را خنثی کرد. بنابراین نگاه حضرت امام خمینی (ره) به مردم در انقلاب اسلامی ایران یک نگاه اعتقادی، عرفانی و توحیدی بود.   

وی در مورد دلایل ثبات قدم مردم ایران بر آرمان های انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) در چهل و چهار سال گذشته و همراهی آنان با رهبر معظم انقلاب اسلامی هم اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران برگرفته از انقلاب اسلامی ایران و حکومت ها و دولت ها در این کشور برگرفته از جمهوری اسلامی ایران است، رهبری انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی با مردم صادق و این انقلاب برآمده از فطرت انسانی است. صداقت و همراهی گفتمان انقلاب اسلامی و رهبری انقلاب اسلامی باعث ماندگاری این انقلاب شده است.

به گفته آقای وحیدی رهبری نظام اسلامی و گفتمان اصلی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه خود را از مردم جدا ندانسته اند، در کنار مردم بوده اند، مردم هم در کنار انقلاب اسلامی و گفتمان انقلاب بوده اند و این صداقت دو طرفه از دلایل اصلی ماندگاری انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: اگرچه کاستی هایی وجود دارد اما مردم شرایط را درک می کنند و چیزی که پای آن ایستاده اند گفتمان اصلی انقلاب اسلامی است. شالوده انقلاب اسلامی هم شعارهای استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود. این استقلال نظام و جغرافیای ایران با تحقق نظام جمهوری اسلامی ایران حفظ شده است،آزادی ایران اسلامی هم در مقایسه با بسیاری از کشورهایی که مدعی آزادی هستند بیشتر است و مردم هم چون مسلمان هستند خواستار تحقق و اعلای کلمه الله می باشند.

 

کلیدواژه