دلو 15, 1401 14:42 Asia/Kabul

معاون وزارت اقتصاد حکومت طالبان گفت: اجرا شدن طرح تبدیل میدان هوایی بگرام به منطقه ویژه اقتصادی تاثیر بسزایی در توسعه اقتصادی افغانستان دارد.

داکتر عبداللطیف نظری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل با اشاره به طرح وزارت اقتصاد حکومت طالبان برای ایجاد منطقه اقتصادی در میدان هوایی بگرام در ولایت پروان افغانستان در نزدیکی کابل اظهار داشت: بر اساس مطالعاتی که انجام شده این نقطه برای ایجاد منطقه اقتصادی بسیار مناسب است.

وی تصریح کرد: تمامی زیربناهای لازم در این میدان هوایی وجود دارد و نیازی به سرمایه گذاری مجدد در این زمینه نیست.

به گفته نظری طرح ایجاد منطقه اقتصادی در میدان هوایی بگرام کاملا عملی است و نتایج مثبتی هم درپی خواهد داشت؛ هم از نظر مساحت جغرافیایی منطقه وسیعی را در بر می گیرد و هم از نظر امکانات و تسهیلات زمینه کاملا فراهم است.

معاون وزارت اقتصاد حکومت طالبان عنوان کرد: منطقه مورد نظر مساحت بسیار کلانی در حدود 24 هزار جریب زمین دارد و ساختمان ها و امکانات فوق العاده موجود به عملی شدن این طرح کمک می کند.

نظری اظهار کرد: طرح ایجاد مناطق اقتصادی به ویژه طرح ایجاد منطقه اقتصادی در میدان هوایی بگرام برای تعداد زیادی از افراد در افغانستان ایجاد اشتغال می کند، تجربه دیگر کشورها به ویژه کشورهایی مانند چین و هند هم نشان می دهد که وجود منطقه اقتصادی باعث رشد و توسعه اقتصادی کشورها می شود.

وی اضافه کرد: بنابراین با توجه به اینکه مطالعات اولیه انجام شده، این طرح می تواند در توسعه اقتصادی افغانستان نقش مهمی داشته و برای مبادلات اقتصادی میان افغانستان و دیگر کشورها نیز تاثیرگذار باشد.

 

کلیدواژه