دلو 20, 1401 13:17 Asia/Kabul

کارشناس فرهنگی ایرانی گفت: انقلاب اسلامی ایران توانست تحولات بنیادی را در جهان ایجاد و به ملت های تشنه سربلندی در جهت رسیدن به استقلال و آزادی کمک کند.

ناصر جهانشاهی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران طی چهل و چهار سال عمر با ایجاد تحولات بنیادی در ایران، منطقه و جهان، ملت های تشنه عزت و سربلندی را سیراب و آن ها را آماده کرد تا با همت خود، حضور در صحنه و وحدت و انسجام، در مسیر استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود حرکت کنند.       

رایزن سابق فرهنگی ایران در افغانستان یکی از دلایل اصلی پویایی و حفظ انقلاب اسلامی ایران را در حضور مردم در صحنه دانست و گفت: همان مردمی که چهل و چهار سال قبل با وحدت و انسجام خود به خیابان ها ریختند و نظام ستمشاهی را سرنگون کردند طی چهل و چهار سال گذشته هم در تمامی فراز و نشیب هایی که دشمنان برای این انقلاب ایجاد کردند در صحنه ماندند و با قوت از انقلاب و نظام خود دفاع کردند.

وی افزود: در کنار حضور مردم، مدیریت و رهبری بسیار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری تاثیرگذار بود که توانست در کنار ملت بزرگ ایران اسلامی و ملت های مسلمان با رهبری و هدایت آگاهانه کشتی متلاطم انقلاب اسلامی را به مقصد نهایی برساند و مسیر تا انقلاب نهایی حضرت امام مهدی (عج) ادامه پیدا کند.

این کارشناس فرهنگی در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران طی چهل و چهار سال گذشته هم گفت: انقلاب اسلامی در حوزه داخلی توانست ایرانی را که یک کشور مصرف کننده، وارد کننده و در عرصه های مختلف مطیع قدرت های استعماری بود تبدیل به یک ایران استوار، مقتدر و تاثیرگذار در عرصه های مختلف کند.

جهانشاهی تصریح کرد: امروز ایران اسلامی در حوزه اقتصادی در کنار مشکلاتی که با آن مواجه است به عنوان یکی از اقتصادهای برتر جهان مطرح است، انقلاب اسلامی در حوزه سیاسی ایران را تبدیل به یک قدرت منطقه ای و در مواردی جهانی کرد که با تبعیت از فرهنگ و ارزش های خود توانست استقلال را به ارمغان آورد و ایران اسلامی امروز یکی از کشورهای بسیار با ثبات و مستقل جهان است.

این کارشناس فرهنگی اظهار کرد: در عرصه بین المللی هم انقلاب اسلامی توانست مسیر جدیدی را به روی ملت ها و دولت های جهان باز کند که عبارت از مسیر عزت مداری و سربلندی است و شاهدیم که ملت های مسلمان و آزادیخواه با درس گیری از پیام انقلاب اسلامی در مسیر سعادت حرکت و به خود تکیه می کنند.  

وی اضافه کرد: به ویژه در منطقه جریان مقاومت در راستای مقاومت در برابر ظلم، ستم و تعدی قدرت های استعماری در بسیاری از کشورهای منطقه شکل گرفته و مردم منطقه با درس گیری از پیام انقلاب اسلامی در مسیر سعادت و کمال خود به صورت مستقل و با استفاده از ظرفیت های داخلی خود حرکت می کنند.

 

کلیدواژه