دلو 24, 1401 13:05 Asia/Kabul

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات هدف از برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی در این شهر را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در راستای رشد و توسعه فرهنگی جامعه دانست.

مجید خالقی نیا در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در هرات با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی از سوی مرکز فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات اظهار داشت: این مسابقه فرهنگی در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی و توسعه جامعه برگزار شد زیرا هر جامعه ای که به کتاب و کتابخوانی در سطح عالی توجه داشته باشد در مسیر رشد قرار می گیرد.

وی افزود: تعداد زیادی از علاقمندان در مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب "رفیق خوشبخت ما" شرکت کردند که کتاب بسیار ارزشمندی در خصوص سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی است و به برخی از آنان هدایایی هم تقدیم شد.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات گفت: در این مسابقه بیشتر جوانان و نوجوانان حضور پیدا کردند و محلی که برای آن در نظر گرفته شده بود مملو از جمعیت بود که نشانه خوبی از علاقه آنان به مسایل فرهنگی است.

خالقی نیا بیان داشت: در نظر است در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نمایشگاه کتابی را با حوزه اداره اطلاعات و فرهنگ برگزار کنیم که در این زمینه اعلام آمادگی کرده ایم و امید می رود مسیر آن سریع تر هموار شود تا این نمایشگاه برای علاقمندان برگزار شود.

وی یکی از برنامه های مهم مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات را حمایت از حوزه نشر و کتابفروشی ها دانست و گفت: اگر در این زمینه گام برداریم سرانه مطالعه در جامعه افزایش پیدا می کند، به همین دلیل تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا بتوانیم تسهیلات خوبی را در جهت حضور ناشران در نمایشگاه هایی که در ایران و افغانستان برگزار می شود، ایجاد کنیم.

 

کلیدواژه