حمل 22, 1402 13:08 Asia/Kabul
  • اقتدار جریان مقاومت و تزلزل درونی رژیم صهیونیستی از نشانه فروپاشی این رژیم در آینده نزدیک است

رئیس بنیاد فرهنگی-اجتماعی افغانستانی های مقیم ایران اقتدار جریان مقاومت و تزلزل درونی رژیم غاصب صهیونیستی را نشانه فروپاشی رژیم غاصب اسرائیل در آینده نزدیک دانست.

حجت الاسلام والمسلمین داکتر سید جواد وحیدی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری گفت: جریان مقاومت هدف عالی و راهبرد بزرگی را مد نظر خود قرار داده و آن فروپاشی رژیم غاصب، اشغالگر و جعلی اسرائیل در منطقه است در این راستا هر روز به فروپاشی این رژیم اشغالگر نزدیک می شویم، چند سال قبل از طرف ولی امر مسلمین یک زمان 25 ساله برای فروپاشی این رژیم اعلام شد و علائم حاکی از آن است که ممکن است فروپاشی این رژیم زودتر از این زمان هم صورت بگیرد که تشنج، جنگ داخلی و به هم ریزی در درون ساختار رژیم اشغالگر قدس از جمله آن ها است.

وی تصریح کرد: درگیری قوه مجریه و قوه قضائیه رژیم صهیونیستی و دوقطبی شدن این رژیم تزلزلی را در درون آن ایجاد کرده که تا کنون مشاهده نشده است.

رئیس جامعه روحانیت امامیه هرات اظهار داشت: نشانه دیگر نزدیک بودن اضمحلال رژیم صهیونیستی، همبستگی و اتحاد جریان مقاومت است، این جریان به عنوان یک استراتژی بزرگ در مقابل جریان سازشکار محسوب می شد که بحث دو کشور و دو ملت را در کنار هم مطرح می کرد، از جنگ و درگیری با رژیم اسرائیل ابا می ورزید و تصور می کرد اینگونه می تواند منافع ملت فلسطین را تامین کند. امروز مقاومتی که جنوب لبنان و غزه را آزاد کرده بسیار فراتر از این مناطق است و سوریه، عراق و یمن هم به جریان مقاومت پیوسته اند.

به گفته این کارشناس افغان نکته دیگر هم این است که وقتی جنوب لبنان و غزه آزاد شد تحلیلگران عنوان می کردند که این آزادی یک آزادی موقت است و رژیم اسرائیل می تواند بار دیگر این مناطق را اشغال کند اما ناتوانی اسرائیل برای تسلط به این دو منطقه طی دو دهه گذشته نشان داد که مقاومت نه تنها می تواند سرزمین ها را آزاد کند و پیروزی به دست آورد بلکه با وجود فشارها و محاصره های نظامی و اقتصادی قدرت حفظ مناطق آزاد شده را هم دارد. این اقتدار در جریان مقاومت و آن تزلزل درونی در رژیم غاصب صهیونیستی بیانگر این است که فروپاشی رژیم غاصب اسرائیل به زودی تحقق پیدا خواهد کرد.

رئیس بنیاد فرهنگی-اجتماعی افغانستانی های مقیم ایران با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی قدس، حملات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به مردم مظلوم فلسطین در مسجدالاقصی در آستانه این روز و وظیفه مسلمانان برای آزادی قدس شریف، گفت: اینکه ضعف و علائم فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی بیش از گذشته نمایان شده و از مقابله با حزب الله لبنان اجتناب می کند به این معنی است که توانایی مقابله همزمان با مقاومت در غزه و جنوب لبنان را ندارد، اکنون باید ملت های مسلمان و آزاده در سراسر عالم وارد عمل شوند و در جمعه آخر ماه مبارک رمضان یعنی روز جهانی قدس یکصدا به مبارزان خط مقدم با رژیم صهیونیستی قوت قلب بدهند و مشت محکمی بر دهان این رژیم غاصب بزنند تا این غده سرطانی به زودی از این منطقه محو شود.

وحیدی در مورد طرح عادی سازی برخی دولت های کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی هم گفت: این پروژه با شکست مواجه شده و ارتباط مجدد دو قطب بزرگ جهان اسلام یعنی جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، ارتباط ایران با امارات متحده عربی و حضور مجدد سوریه در اتحادیه عرب و موضع قاطع عربستان سعودی در برابر رژیم غاصب اسرائیل به خاطر هتک حرمت مسجدالاقصی نشان دهنده شکست این پروژه است.

وی اضافه کرد: این مسایل نشان می دهد که کشورهای اسلامی، هم نسبت به فروپاشی این رژیم مطمئن شده اند و هم به این نتیجه رسیده اند که همگرایی منطقه ای می تواند ثمرات بیشتری در تامین امنیت منطقه داشته باشد به همین دلیل حتی کشورهایی مانند امارات و بحرین که به سمت عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل حرکت کرده بودند امروز اعتراضات دیپلماتیک دارند، نمایندگان این رژیم را فرامی خوانند و هتک حرمت به قدس شریف و مسجدالاقصی را محکوم می کنند.

 

کلیدواژه