حمل 23, 1402 15:13 Asia/Kabul

عضو شورای علمای شیعه افغانستان کفت: ملت متدین افغانستان به موازات تاریخ اشغال فلسطین همواره پشتیبان ملت مظلوم فلسطین و حامی آرمان قدس شریف بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد صالحی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل اظهار داشت: از زمان اشغال فلسطین توسط اسرائیل غاصب مردم افغانستان همواره در صحنه حضور داشته، دین خود را نسبت به این مساله ادا کرده، صدای خود را به مسلمانان در سراسر جهان رسانده، از هیچ کمکی در این راستا دریغ نکرده و با وجود مشکلات عدیده ای که داشته اند کمک های نقدی هم به مردم فلسطین ارسال کرده اند.

وی افزود: مردم افغانستان در سال های اخیر جمعه آخر ماه مبارک رمضان یعنی روز جهانی قدس را نیز گرامی داشته و در صحنه حضور پیدا کرده اند و امروز هم مساله فلسطین از دغدغه های مهم مردم افغانستان است.

این عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان عنوان کرد: امروز نیاز بسیار مهم در جهان اسلام اخوت، یکپارچگی و وحدت رویه امت اسلامی نسبت به چالش های فراروی جهان اسلام به ویژه مساله فلسطین است که گرامیداشت روز جهانی قدس توسط تمام مسلمانان از نمودهای عینی آن به شمار می رود.

به گفته صالحی یکی از مسایل تهدید کننده جهان اسلام تجاوز اشغالگران به کشور اسلامی فلسطین است که امت اسلامی باید دست به دست هم داده و در برابر این تجاوز واکنش های ارزشی نشان دهد.

این روحانی افغان همچنان گفت: رژیم صهیونیستی طی سال های اخیر مساله فلسطین را به یک بازی سیاسی تبدیل کرده و می خواهد به وسیله آن توجه امت اسلامی را از این مساله دور کند. بنابراین مسلمانان باید به بحث دشمن شناسی توجه جدی داشته باشند و نشان دهند که رژیم اسرائیل دشمن است و همچنان دشمن باقی خواهد ماند.

وی اضافه کرد: مسوولیت حفظ آرمان فلسطین به عهده امت اسلامی است و نباید اجازه داد فضاهای سیاسی بر این تجاوز و اشغالگری رژیم صهیونیستی سایه افکند، در صورتی که جامعه اسلامی در مساله فلسطین عقب نشینی کند دشمن پیشروی کرده و به فکر سیطره بر سایر کشورهای اسلامی هم خواهد افتاد.

 

کلیدواژه