حمل 24, 1402 13:02 Asia/Kabul

عالم اهل سنت افغان تاکید کرد: پیام روز جهانی قدس برای کشورهای اسلامی وحدت و همبستگی و ایجاد امت واحده اسلامی است.

مولوی محمد یعقوب سامانی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری گفت: قدس شریف محور مشترک تمام کشورهای اسلامی و اعتقادات اسلامی است، زمانی که مسلمانان روی مساله قدس حساس باشند یقینا روی مسایل داخلی کشورهای خود هم حساس خواهند بود و ظلم ستیزی و استکبار ستیزی که در برخی کشورها جریان دارد شاهدی بر این مدعا است. پس قدس در میان کشورهای اسلامی نماد وحدت است.

مسوول آموزش حوزه علمیه اهل سنت نور در مشهد اظهار داشت: هر سال روز جهانی قدس باید پرشورتر و با شکوه تر از سال قبل برگزار شود، در مساله روز قدس موضوع دشمن شناسی هم مطرح است که اهمیت زیادی دارد و قدس برای مسلمانان حد فاصل بین جبهه حق و باطل است.

وی افزود: اهمیت برگزاری روز قدس امسال بیشتر از سال های دیگر است زیرا در آینده ای نه چندان دور شاهد فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی خواهیم بود و دست و پا زدن ها، حملات و هتک حرمت هایی که توسط رژیم صهیونیستی انجام می شود نشانه  سراسیمگی آن است.

مولوی سامانی عنوان کرد: یک نکته مهم در منطقه امسال، در کنار هم قرار گرفتن کشورهای اسلامی است که از سرگیری روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی از نمونه های آن است و امید می رود که روزی امت واحده اسلامی تشکیل شود و قدس شریف هم می تواند محور وحدت امت اسلامی باشد چنانکه برخی دولت های کشورهای اسلامی هم که روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را آغاز کرده بودند در حال عقب گرد هستند.

این عالم اهل سنت افغان گفت: کنار هم قرار گرفتن کشورهایی مانند ایران و عربستان که طی چند سال گذشته تنش هایی بین آن ها وجود داشت و نیز برخی دیگر از کشورها که حتی جنگ نیابتی باهم داشتند اما با نصرت الهی اکنون باهم نزدیک شده اند نشانه ای از شکل گیری وحدت اسلامی است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به موضع امت محوری خود با نصرت الهی توانست نقشه های پلید امریکایی و صهیونیستی را نقش بر آب کند و امید می رود وحدتی که در جهان اسلام در حال شکل گیری است به آزاد سازی قدس شریف بینجامد.

 

کلیدواژه