حمل 25, 1402 13:25 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی افغان تاکید کرد: مسلمانان جهان و طرفداران ارزش های انسانی در سراسر جهان باید در حمایت از مردم مظلوم فلسطین اقدامات عملی انجام دهند.

حفیظ الله محمدی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری گفت: برای تحقق اهداف مردم مظلوم و ستم کشیده فلسطین باید از سوی جهان اسلام و مسلمانان اقدام شود، مردم کشورهایی که دولت های آن ها با رژیم صهیونیستی روابط برقرار کرده اند باید دست به اعتراض بزنند تا دولت هایشان در این زمینه تجدید نظر کنند.

وی افزود: همچنان مسلمانانی که در کشورهای غربی زندگی می کنند و کسانی که طرفدار ارزش های حقوق بشری هستند باید با واکنش های خود توجه رسانه ها و افکار عمومی را به آنچه در فلسطین می گذرد، جلب کنند.           

به گفته محمدی بر اساس ارزش ها و تعالیمی که در مکتب اسلام وجود دارد دفاع از مظلوم واجب است چنانکه پیامبر گرامی اسلام هم فرموده برای مظلوم کمک کننده و برای ظالم خصم باشید، نمونه بارز این فرمایش در روزگار کنونی حمایت از مردم فلسطین و اعلام انزجار از رژیم غاصب اسرائیل است.

این استاد دانشگاه در کابل در خصوص اهمیت مساله فلسطین و قدس شریف برای مسلمانان عنوان کرد: مسجدالاقصی اولین قبله مسلمین است و این یک ارزش برای جهان اسلام به شمار می رود، منطقه فلسطین هم شاهد حضور پیامبران زیادی بوده و پیامبر گرامی اسلام هم از همین منطقه و از مسجدالاقصی به معراج رفت، این مسایل برای مسلمانان و جهان اسلام از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی بیان داشت: یکی از دیگر دلایل اهمیت موضوع فلسطین حساس بودن جغرافیایی آن است، منطقه ای استراتژیک که به آسیا، اروپا و افریقا راه دارد و یک نقطه مرتبط با کشورهای اسلامی است و تسلط یک دشمن که هدفش مبارزه با اسلام است در چنین نقطه ای خطرناک می باشد.

محمدی با اشاره به حملات اخیر نیروهای رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی هم گفت: این حملات عمدی و در راستای یک هدف خاص بوده، رژیم صهیونیستی با خلق بحران، حمله و آزار مردم فلسطین به دنبال کنترل بحران داخلی خود است و با ایجاد یک بحران می خواهد بحران دیگری را کنترل کرده و افکار عمومی را از بحرانی که در داخل رژیم اسرائیل وجود دارد منحرف کند.

وی اضافه کرد: البته این سیاست نتیجه عکس داده زیرا هرچه تهدید رژیم اسرائیل بیشتر شود بیش از پیش دچار بحران داخلی و بحران سیاست خارجی می شود و ممکن است واکنش کشورهایی را که با این رژیم روابط دیپلماتیک دارد برانگیزد و رژیم صهیونیستی را بیش از پیش به انزوا بکشاند.

 

کلیدواژه