ثور 03, 1402 07:59 Asia/Kabul
  • تاکید رهبر معظم انقلاب بر افول رژیم صهیونیستی و لزوم وحدت امت اسلامی
    تاکید رهبر معظم انقلاب بر افول رژیم صهیونیستی و لزوم وحدت امت اسلامی

رهبر معظم انقلاب اسلامی مسئله فلسطین را یکی از اساسی‌ترین مسائل دنیای اسلام برشمردند و با اشاره به افول تدریجی رژیم غاصب گفتند: این افول که از چند سال قبل آغاز شده است، اکنون سرعت یافته و جهان اسلام باید از این فرصت بسیار بزرگ استفاده کند.

"حضرت آیت‌الله خامنه‌ای" رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر روز شنبه در دیدار جمعی از مردم، مسئولان و کارگزاران نظام و سفرای کشورهای اسلامی، اتحاد را نیاز مبرم و ضروری امت اسلامی خواندند و با اشاره به زوال محسوس رژیم صهیونیستی و کاهش مشهود قدرت بازدارندگی آن گفتند: این پیشرفت مهم به برکت ایستادگی و مقاومت ملت و جوانان فلسطینی رخ داده و راهبرد امروز جهان اسلام باید بر کمک و تقویت عناصر مبارز داخل فلسطین متمرکز باشد.

همانگونه که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند یکی از مسائل مهمی که اکنون رژیم اشغالگر قدس با آن مواجه است مساله شکنندگی شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی این رژیم است؛ در واقع تحولات ماههای اخیر هم در عرصه داخلی و هم منطقه ای، موقعیت متزلزل رژیم موقت صهیونیستی را بیشتر نمایان کرده است.

اراضی اشغالی در ماههای گذشته شاهد اعتراضات خیابانی گسترده‌ای بود، اعتراضاتی که در واکنش به طرح اصلاحات قضایی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم شکل گرفت؛ این طرح که مخالفان نتانیاهو آن را کودتای قضایی نامیدند موجب اعتراضات گسترده شد و شکاف های درونی صهیونیست ها را هرچه بیشتر آشکار کرد. این در حالی است که مساله عدم تشکیل یک کابینه منسجم در طول چهار سال گذشته در اراضی اشغالی و اختلافات فاحش در کنست نیز نشانه ای دیگر از نبود انسجام داخلی رژیم صهیونیستی محسوب می شود؛ در کمتر از 4 سال گذشته، 5 انتخابات در اراضی اشغالی برگزار شده است و هیچ یک از ائتلاف های تشکیل شده نتوانسته اند بحران های داخلی را مهار کنند.

موضوع مهم دیگر تحرکات اخیر گروه‌های محور مقاومت در جبهه‌های سوریه، لبنان و نوار غزه در واکنش به تجاوز و هتک حرمت نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی است که نشان دهنده اتحاد و هماهنگ تر شدن گروههای مقاومت در مبارزه با اشغالگران قدس است؛ به عبارت دیگر، اکنون رژیم صهیونیستی با ظهور یک جبهه واحد مقاومت در فلسطین و همچنین از مرز‌های شمالی و جنوبی خود روبرو شده است.

بی تردید، یکی از عوامل پیروزی ملت های مسلمان از جمله مردم فلسطین، اتحاد و مقاومت است و به همین دلیل دشمنان سعی می کنند برای رسیدن به اهداف استعماری خود در جوامع اسلامی، با ایجاد تفرقه، مانع از وحدت مسلمانان شوند؛ این در حالی است کشورهای اسلامی که منابع عظیم طبیعی نیز در اختیار دارند، می توانند با حفظ وحدت و حمایت از ادامه مقاومت، مانع از تحقق اهداف دشمنانی همچون رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین و منطقه شوند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اسلام‌ستیزی دشمنان را نتیجه درک قدرت اسلام در تقویت ملت فلسطین و دیگر ملت‌ها برشمردند و افزودند: البته به فضل الهی و هوشیاری ملت‌های مسلمان، این راهبرد به جایی نخواهد رسید.

رهبر معظم انقلاب: راهبرد امروز جهان اسلام باید تقویت مبارزان داخل فلسطین باشد

کلیدواژه