ثور 24, 1402 14:52 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان گفت: عملیات و حملات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین بیانگر ضعف این رژیم و برای انحراف افکار عمومی از مشکلات داخلی آن است.

حجت الاسلام والمسلمین داکتر سید جواد وحیدی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری اظهار داشت: رویکرد توام با نفرتی که بین ملت ها و دولت های منطقه نسبت به رژیم غاصب اسرائیل ایجاد شده این رژیم را در یک انزوای منطقه ای و بین المللی قرار داده و آراء علیه این رژیم غاصب است.

رئیس جامعه روحانیت امامیه هرات عنوان کرد: رژیم صهیونیستی همچنان به دنبال فرافکنی نسبت به مشکلات داخلی است که با آن مواجه شده، امروز بی ثباتی سیاسی در رژیم اسرائیل به اوج خود رسیده و حتی کارشناسان این رژیم در مورد احتمال گرفتار شدن آن به جنگ داخلی، هشدار می دهند.

وی تصریح کرد: عملیات علیه مردم مظلوم غزه و مبارزان فلسطینی به خاطر انحراف اذهان مردمی که در سرزمین های اشغالی زندگی می کنند از مشکلات داخلی و تحرکات و سیاست های نتانیاهو است که به نوعی کودتا علیه سیستم قضایی آن رژیم تلقی می شود.

به گفته این روحانی افغان اما در نقطه مقابل مقاومت شجاعانه گروه های فلسطینی بیانگر آن است که مقاومت مانند گذشته نیست بلکه بسیار قوی شده و دارای سلاح های قوی و پیشرفته است که می تواند رژیم اسرائیل را که به گنبد آهنین خود افتخار می کرد به چالش بکشد چنانکه مشاهده شد در مقابل عملیات چند روزه رژیم صهیونیستی با قدرت پاسخ داد و صدها موشک به پایتخت رژیم اسرائیل و شهرهای نزدیک به نوار غزه شلیک کرد که این البته بخش کوچکی از توانمندی های مقاومت است.

وحیدی اظهار کرد: بنابراین از یک طرف مقاومت در بهترین وضعیت قرار دارد و از طرف دیگر رژیم اسرائیل، هم گرفتار چالش های سیاسی، هم گرفتار چالش های منطقه ای و بین المللی است و هم درگیر مشکلات اقتصادی می باشد که نشان دهنده زوال این رژیم است. به این ترتیب رژیم صهیونیستی با چنین عملیاتی هم می خواهد مظلوم نمایی کند و هم افکار عمومی داخلی و بین المللی را از مسایل اصلی که با آن درگیر است، منحرف کند.

این کارشناس افغان در مورد واکنش کشورهای اسلامی و عربی نسبت به حملات و عملیات رژیم صهیونیستی هم گفت: واکنش های کشورهای اسلامی نسبت به گذشته بهتر شده، برخی دولت های کشورهای اسلامی و عربی به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بودند اما اکنون از این دولت ها پیام های محکومیت رژیم صهیونیستی می رسد که حرکت مثبتی است اما نباید به این حد و فقط به محکومیت اکتفا شود.

وی اضافه کرد باید به یاری مظلومان و مسلمانان بشتابیم و انتظار می رود حمایت ها بیشتر از این ها باشد و حمایت عملی از جانب کشورهای اسلامی نسبت به مردم مسلمان فلسطین و کشور فلسطین به عنوان عضوی از سازمان کنفرانس اسلامی و پیکره جهان اسلام مشاهده شود.

 

کلیدواژه