جوزا 06, 1402 12:12 Asia/Kabul

معاون فرهنگی شهرداری منطقه پنج مشهد استقبال مردم از جشنواره و نمایشگاه رأفت کریمانه را خوب و در حد قابل انتظار توصیف کرد.

سید داوود نبی زاده در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری گفت: هم زمان با دهه کرامت این جشنواره و نمایشگاه در محله شهید آوینی گلشهر مشهد در حال برگزاری است. نمایشگاه شامل 24 غرفه ورزشی، 10 غرفه فرهنگی و اجتماعی و 10 غرفه غذا است، شرکت کنندگان در غرفه های غذا از کشورهای افغانستان، پاکستان و مهاجرین ساکن گلشهر هستند که اقدام به فروش غذاهای محلی کشور خود می کنند. غرفه های ورزشی و اجتماعی هم شامل ظرفیت های منطقه، بازی های ورزشی و فروش صنایع دستی است که غرفه داران هم بیشتر افغانستانی هستند.

وی اظهار داشت: این جشنواره از ساعت 6 تا 9 شب برگزار است و از ساعت 9 تا 10 شب هم جنگ شادی برگزار می شود که روزانه حدود دو هزار نفر از این نمایشگاه و جشنواره بازدید و استفاده می کنند.

معاون فرهنگی شهرداری منطقه پنج عنوان کرد: این معاونت به حضور مهاجرین افغان که بخش عمده ای از مردم این منطقه را هم تشکیل می دهند نگاه فرصت محور و استفاده از ظرفیت های آن ها را دارد و برنامه های مشترک زیادی هم با آن ها انجام داده مانند برگزاری نمایشگاه عکاسی ملل در بازار ملل که اخیرا برگزار شد و پیش از آن برگزاری اجرای تئاتر و موارد مشابه دیگر که این همکاری ها و کارهای مشترک ادامه دارد.

نبی زاده اظهار کرد: برنامه های مشترکی هم داشته ایم که پیشنهاد آن ها از طرف نخبگان مهاجر ساکن منطقه بوده، برنامه ها را هم بیشتر در محل سالن مدافعان حرم برگزار می کنیم تا پاسداشت آن بزرگواران هم شده باشد که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی نجات دهنده بشریت بودند.

وی همچنان گفت: از پیشنهادات در زمینه کارهای مشترک و اقدامات فرهنگی و اجتماعی استقبال می و در حد توان همکاری می کنیم و امکانات لازم را هم در اختیار انجام این امور قرار می دهیم.

گفتنی است این جشنواره و نمایشگاه رأفت کریمانه از 31 ثور (اردیبهشت) آغاز شده و تا 9 جوزا (خرداد) ادامه خواهد داشت.

 

 

کلیدواژه