سرطان 18, 1402 11:42 Asia/Kabul

هنرمند افغانستانی گفت: نمایشگاه گروهی نقاشی نبض هنر با هدف نشان دادن پیوندها، همبستگی و همدلی بانوان هنرمند ایران و افغانستان برگزار شد.

نثار احمد تاجیک مسوول برگزاری این نمایشگاه در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری اظهار داشت: نمایشگاه نبض هنر به عنوان یک برنامه فرهنگی و هنری در ایام عید سعید غدیر خم در فرهنگسرای رازی تهران برگزار شده که در آن پانزده بانوی هنرمند ایرانی و افغانستانی آثار خود را در قالب سیاه قلم و رنگ روغن ارایه کرده اند.

مسوول برگزاری نمایشگاه نبض هنر افزود: بانوان هنرمند افغانستانی در هنرهای تجسمی، رسامی و صنایع دستی بسیار فعال هستند، در زمینه بافت و دوخت لباس های افغانستانی، گلدوزی و خامک دوزی نیز فعالیت خوبی دارند.

این هنرمند فعال افغانستانی عنوان کرد: در مهمانی ده کیلومتری به مناسبت عید سعید غدیر خم از میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی تهران غرفه هایی هم مربوط به افغانستانی ها بود و استقبال خوبی هم از این غرفه ها شد.

تاجیک یاد آور شد: بیشتر بانوان هنرمندی که در نمایشگاه گروهی نقاشی نبض هنر شرکت کرده بودند از هنرجویان خانم استاد غلامی از بانوان هنرمند افغانستانی بودند که فعالیت های خوبی هم دارد.

وی در مورد ارتباط بانوان هنرمند افغانستانی با تشکل های هنری و فرهنگی ایرانی هم گفت: ارتباط و تعامل خوبی برقرار است و به دنبال برگزاری جشنواره های مشترک بانوان هنرمند ایرانی و افغانستانی هم هستیم.

گفتنی است: این نمایشگاه که در نگارخانه فانوس فرهنگسرای رازی تهران برگزار شده تا 25 سرطان (تیر) به روی علاقمندان باز است.

 

کلیدواژه