اسد 23, 1402 18:19 Asia/Kabul

قهرمان تکواندوی جهان گفت: با شکست دادن قهرمان جهان و المپیک توانستم اولین مدال تاریخ تکواندوی افغانستان را به دست آورم و بالا رفتن پرچم و پخش سرود ملی افغانستان بهترین لحظات زندگی من بود.

علی اکبر امیری قهرمان تکواندوکار جهان که به تازگی نخستین طلای تکواندوی افغانستان را به دست آورد و قهرمان جهان شد در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری، گفت: رقابتهای G2 آزاد کره از سطح بسیار بالای برخوردار بود و 513 نفر از قهرمانان جهان و المپیک از کشورهای مختلف در آن شرکت کرده بودند.

وی افزود: تیم افغانستان با آمادگی کامل در این مسابقات شرکت کرد و ما یک اردو یکماهه را در کابل برگزار کردیم و اکثریت بازیکنان ما تا سطح رسیدن به مدال خوب درخشیدند و توانستند که هر کدام چندین حریف را شکست بدهند.

علی امیری در ادامه افزود: خدا را شاکرم که توانستم با شکست دادن حریفانی از کانادا، قزاقستان و کره جنوبی و در بازی فینال هم نیجریه را شکست دهم و به مدال طلا دست پیدا کنم، بازیکن اهل نیجریه که در فینال با او رقابت داشتم یکی از بهترین بازیکنان جهان و قهرمان المپیک و آفریقا بود.

این قهرمان تکواندوی بیان داشت: با شکست دادن قهرمان جهان و المپیک توانستم اولین مدال تاریخ تکواندوی افغانستان را به دست آورم و وقتی پرچم افغانستان به اهتزار در آمد و سرود ملی کشور من در سالن طنین انداز شد بهترین لحظات زندگی من بود و خوشحالم که این افتخار نصیب افغانستان شد.

لازم یه یادآوری است که علی اکبر امیری تکواندوکار تیم ملی افغانستان با شکست دادن حریفانی از کانادا، قزاقستان، کره جنوبی و نیجریه نخستین مدال طلای تاریخ تکواندوی افغانستان را در رقابتهای G2 آزاد کره رقم زد.

حریفان علی اکبر امیری در این پیکارها هرکدام دارای مقام قهرمانی و نایب قهرمانی جهان بوده اند.

پیکارهای تکواندوی آزاد کره از بزرگترین تورنمنت‌های این رشته‌ ورزشی در جهان محسوب می‌شود.

در این رقابت‌ها بیش از 513 تکواندوکار از حدود ۶۰ کشور جهان شرکت کرده‌اند.

کلیدواژه