میزان 10, 1402 13:00 Asia/Kabul

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جلال آباد تاکید کرد: مسلمانان باید با تکیه بر احکام اسلامی، احادیث نبوی و تحکیم وحدت خود توطئه های دشمنان اسلام را خنثی کنند.

مجید صادقی دولت آبادی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در جلال آباد با اشاره به هفته وحدت و میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: ضروری است: مسلمانان از حدیث شریف نبوی که "جماعت مایه رحمت و تفرقه موجب عذاب است"، درس بگیرند.

وی اظهار داشت: هفته وحدت توسط حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران نام گذاری شد و بر اساس آن بیش از سی سال است که هر سال در جمهوری اسلامی ایران کنفرانسی تحت عنوان کنفرانس وحدت اسلامی با حضور جمع کثیری از علما و دانشمندان جهان اسلام برگزار می شود و از افغانستان هم تعدادی از علما برای حضور در این نشست دعوت می شوند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جلال آباد عنوان کرد: این سرکنسولگری هم به مناسبت هفته وحدت مراسمی را با حضور تعدادی از علمای حوزه شرق افغانستان برگزار کرد و در نظر دارد کنفرانس بزرگتری هم در همین راستا برگزار کند.

صادقی دولت آبادی با اشاره به حدیث دیگری از پیامبر گرامی اسلام (ص) با این مضمون که "اختلاف نکنید، آنان که قبل از شما اختلاف کردند هلاک شدند"، بیان داشت: دشمنان اسلام به دنبال اختلاف افکنی بین مسلمانان و تحمیل خواسته های شیطانی خود هستند. مسلمانان هم باید تلاش مضاعف کنند که ترفندها و توطئه های آنان را خنثی کنند.

وی اظهار کرد: یکی از راه های نزدیکی بین اقوام و مذاهب مذاکره و مباحثه است که در این راستا باید تلاش زیادی انجام شود. این یک موضوع اساسی است، حضرت امام حمینی (ره) به صورت بسیار جدی به آن توجه داشت و زمانی که بحث وحدت بین جهان اسلام را مطرح می کرد منظورش فقط بحث کلامی نبود که در بیان شفاهی به آن اشاره شود. بلکه از عمق جان خود به آن اشاره می کرد و تمایل داشت که تفرقه از بین برود.

صادقی دولت آبادی اضافه کرد: برخی اختلافات ظاهری ممکن است بین پیروان مذاهب اسلامی وجود داشته باشد اما این اختلافات نمی تواند مانعی برای حفظ وحدت باشد و اگر بخواهیم دنیای اسلام به روزهای طلایی خود برگردد همه باید در راستای تحکیم وحدت اسلامی تلاش کنند.

 

کلیدواژه