میزان 17, 1402 14:18 Asia/Kabul

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات گفت: در حال بررسی وضعیت و نیازمندی های مناطق آسیب دیده از زلزله در هرات هستیم تا کمک های لازم را با ساماندهی مناسب به این مناطق ارسال کنیم.

محمد صدیقی فر در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در هرات با اشاره به بازدیدی که روز گذشته از مناطق زلزله زده داشته، اظهار داشت: از چندین روستا بازدید کردیم و بر اساس مشاهدات میدانی هشت روستا از هشتاد تا صد درصد تخریب شده و تعدادی از روستاها تلفات و خسارات کمتری داشته اند.

وی افزود: درپی درخواست رسمی هلال احمر افغانستان تیم امداد و نجات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعزام و روز گذشته وارد افغانستان شد، هماهنگی های لازم از شب گذشته تا یک بامداد امروز انجام و جلسات توجیهی برگزار شد و بعد از اذان صبح امروز اعضای تیم به منطقه اعزام شدند و در حال حاضر مشغول فعالیت هستند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات عنوان کرد: با توجه به اینکه تیم هلال احمر اعزامی جمهوری اسلامی ایران یک تیم کاملا تخصصی و حرفه ای بود منتظر هستیم که ارزیابی های مستقل خود را انجام دهند و متناسب با این ارزیابی می توانیم سمت و سوی کمک ها را سازماندهی مناسب تری کنیم تا کمک های مورد نیاز به منطقه ارسال شود.  از آنجا که خطوط تلفن و اینترنت در مناطق آسیب دیده دچار محدودیت های جدی شده دریافت گزارش تیم زمانبر است اما باید تا از آخرین وضعیت ارزیابی داشته باشیم و متناسب با آن کمک ها را هدایت کنیم.     

صدیقی فر یاد آور شد: در مناطقی که بازدید کرده سازه های خانه ها بیشتر خشتی و گلی بوده و این باعث شده که میزان تخریب گسترده باشد. کار آوار برداری و خارج کردن اجساد و مجروحین از مناطق تخریب شده ادامه داشته و مسوولان محلی می گویند بیشتر روستاهای آسیب دیده پاکسازی شده به جز دو یا سه روستا که کار در آن ها جریان داشت.

وی اضافه کرد: تعداد زیادی از مردم از هرات و ولسوالی های اطراف هم برای کمک آمده بودند، مسوولان حکومتی طالبان نیز در مناطق آسیب دیده حضور داشتند و تلاش زیادی برای کمک به آسیب دیدگان انجام می شد اما حجم آسیب های وارده بسیار زیاد و نیاز به کمک های بیشتری است.

 

کلیدواژه