عقرب 16, 1402 14:35 Asia/Kabul

عضو پیشین پارلمان افغانستان تاکید کرد: با توجه به مجاورت جغرافیایی و نزدیکی فرهنگی و زبانی در افغانستان بهترین زمینه های سرمایه گذاری برای بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران فراهم است.

سید محمد جمال فکوری بهشتی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل با اشاره به سفر هیات بلند پایه اقتصادی حکومت طالبان به ریاست ملا برادر معاون اقتصادی رئیس الوزرای طالبان به جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این سفر برای گسترش روابط و تعامل بیشتر با ایران انجام شده و در مورد مسایل اقتصادی، تجاری و ترانزیتی و حمل و نقل که برای دو طرف به ویژه افغانستان اهمیت ویژه ای دارد بحث و تبادل نظر می شود.

به گفته این کارشناس افغان در صورتی که مسایل توسعه ای با همکاری جمهوری اسلامی ایران در افغانستان ادامه پیدا کند برای تعداد زیادی از مردم آن کشور شغل ایجاد می شود و باعث رشد اقتصادی افغانستان خواهد شد.

فکوری بهشتی در مورد تمایل حکومت طالبان به سرمایه گذاری سرمایه گذاران ایرانی در افغانستان عنوان کرد: در افغانستان بهترین زمینه ها برای سرمایه گذاری بخش خصوصی ایران فراهم است هم به لحاظ مجاورت جغرافیایی و هم به لحاظ نزدیکی فرهنگی و زبانی دو کشور.

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که میان حکومت طالبان و پاکستان به وجود آمده بندر چابهار ایران از اهمیت بیش از پیش برخوردار شده و از آنجایی که این بندر برای واردات و صادرات کالاها برای افغانستان دارای اهمیت ویژه است حتما جزء موارد مورد بحث در سفر هیات بلند پایه اقتصادی حکومت طالبان به ایران می باشد.

 

کلیدواژه