قوس 05, 1402 17:06 Asia/Kabul

مسوول کمیته ارتباطات ستاد مردمی اربعین مهاجرین افغانستانی مقیم استان خراسان رضوی گفت: خادمین افغانستانی اربعین حسینی طی دو ماه به طور شایسته و بی ریا به زائرین خدمت رسانی کردند.

روح الله راجی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری با اشاره به گردهمایی و تجلیل از خادمین اربعین حسینی مهاجرین افغانستانی مقیم خراسان رضوی در "آیین شکرانه خدمت" اظهار کرد: مراسم در تالار قدس آستان قدس رضوی به منظور تقدیر و تکریم خادمین حضرت سیدالشهداء (ع) که طی دو ماه از زائرین اربعین حسینی در مواکب پذیرایی کردند و با شوق و ذوق مضاعف در خدمت زوار حضرت سیدالشهداء (ع) بودند، برگزار شد.

وی افزود: این مراسم با همکاری اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی و همکاری ستاد مردمی اربعین حسینی (ع) مهاجرین افغانستانی در خراسان رضوی برگزار شد.

به گفته این فعال حوزه مهاجرین در خراسان رضوی در این گردهمایی از 26 موکبی هم که در مشهد مقدس، مرز دوغارون، شلمچه و کربلای معلی برای زائرین خدمت رسانی می کردند تقدیر شد و از حدود 25 دستگاهی هم که در امر خدمت رسانی به زائرین خارجی در خراسان رضوی تحت عنوان کمیته اربعین اتباع خارجی استان خراسان رضوی فعال هستند، تقدیر شد.

راجی عنوان کرد: در این گردهمایی سخنرانان از زوایای مختلف به موضوع پذیرایی از زائرین افغانستانی اربعین حسینی که از داخل افغانستان مشرف می شوند، پرداختند؛ آقای حسین شرافتی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی اشاره کرد که بیست هزار زائر پاکستانی هم توسط مواکب مهاجرین و ستاد اربعین پذیرایی شدند و حدود پنجاه هزار زائر خارجی از استان خراسان رضوی عازم عتبات عالیات شدند که بیش از بیست و پنج هزار نفر از آنان از مهاجرین افغانستانی مقیم این استان بودند.

مسوول کمیته ارتباطات ستاد مردمی اربعین مهاجرین افغانستانی مقیم استان خراسان رضوی گفت: آقای دکتر محمد نبی احمدی رئیس این ستاد هم با اشاره به توانمندی های مهاجرین در سطح استان و توانایی هایی که مواکب مهاجرین داشتند، به پذیرایی خالصانه و بدون ریای خادمین در پانزده موکبی که در مشهد فعال بود، اشاره کرد.

وی عنوان کرد: آقای گنابادی نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی هم در این مراسم از زحمات خادمین و شخصیت های حاضر در جلسه تقدیر کرد و از مهاجرین به عنوان یکی از ستون های اصلی پذیرایی زائرین در استان خراسان رضوی نام برد و تقدیر و تشکر استاندار خراسان رضوی را هم از آنان اعلام کرد.

راجی بیان داشت که سید ثارالله ظهوری مشاور سازمان ملی مهاجرت ایران هم از خدمات ارزنده خادمین حضرت سیدالشهداء (ع) در خراسان رضوی قدردانی کرد که از سال 1395 به اینسو که ستاد مردمی اربعین حسینی مهاجرین افغانستانی در خراسان رضوی تشکیل شد خدمت رسانی می کنند. و قول داد برنامه ای را پیگیری کند که با همکاری سازمان ملی مهاجرت، مهاجرین افغانستانی در اوقات غیر از اربعین حسینی هم بتوانند به عتبات عالیات مشرف شوند.

وی اضافه کرد: با برگزاری این گردهمایی، ستاد مردمی اربعین مهاجرین افغانستانی مقیم خراسان رضوی به کار امسال خود پایان داد و کم کم برای خدمت رسانی برای زائرین در سال آینده آمادگی اتخاذ خواهد کرد.

 

کلیدواژه