دلو 26, 1402 15:08 Asia/Kabul

مسوول گروه هنری افغانستانی عندلیبان گفت: اجرای این گروه در سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد.

آصف حبیبی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری اظهار کرد: گروه عندلیبان برای چندمین بار در جشنواره بین المللی موسیق فجر شرکت کرد و اجرای این گروه که با یک تیم قوی در سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر حضور یافته بود با استقبال و تشویق گسترده مخاطبان مواجه شد.

وی افزود: اجرای گروه عندلیبان در این جشنواره بیش از یک ساعت طول کشید که دو قطعه تک نوازی رباب و هشت قطعه آهنگ اجرا شد.

به گفته این هنرمند افغان این گروه که از قبل هم فعالیت داشته از حدود هفت ماه قبل به نام عندلیبان فعالیت می کند و اعضای گروه شامل حکیم باختری، شهیم باختری، وحید دل آهنگ، قادر عزیزی، خالق عزیزی و خود وی می باشند.

حبیبی عنوان کرد: اعضای این گروه در هر شهر جمهوری اسلامی ایران که اجرا داشته اند مسوولان و دست اندرکاران ایرانی با آن ها همکاری کرده اند، آهنگ هایی را هم که برای اجرا انتخاب می کنند مطابق فرهنگ مشترک و با پیام همدلی و همبستگی است.

وی با بیان اینکه گروه عندلیبان روز پنج شنبه 26 دلو (بهمن) هم کنسرتی در تالار شهید هاشمی نژاد مشهد دارد از مسوولین مربوطه جمهوری اسلامی ایران خواست گروه های هنری مهاجر را تحت حمایت خود قرار دهند.

 

کلیدواژه