حمل 26, 1403 14:18 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی افغان تاکید کرد: اقدام جمهوری اسلامی ایران علیه اهداف نظامی رژیم صهیونیستی مرهمی بر زخم های مسلمانان نهاد که از ناحیه این رژیم وارد شده بود.

داکتر محمد هاشم عصمت اللهی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری اظهار کرد: حملات بامداد امروز به اهداف نظامی رژیم صهیونیستی جدی بودن نظام اسلامی ایران را در برابر ظلم و استکبار جهانی به نمایش گذاشت و نشان داد که ایران اسلامی همچنان در کنار مظلومان جهان و به ویژه مردم مظلوم فلسطین ایستاده است. این اقدام همچنان معادله قدرت را در غرب آسیا تغییر داد، رژیم اسرائیل را در سراشیبی سقوط قرار داد و جان تازه ای در کالبد مقاومت اسلامی دمید.

وی به عنوان یک مسلمان افغانستانی از تمام مسلمانان به ویژه مسلمانان غرب آسیا خواست در این مرحله حساس به پویش ضد صهیونیستی بپیوندند و با هر امکان رسانه ای که در اختیار دارند وارد جنگ شناختی شده و ماهیت استکبار اسرائیلی و حامیان آن را برملا کنند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به استقبال مسلمانان سراسر دنیا از این اقدام جمهوری اسلامی ایران گفت: به این ترتیب یک تقابل بسیار جدی بین اسلام و کفر و ظالم و مظلوم به میان آمده و مسلمانان باید صف خود را مشخص کرده و در کنار مظلومان قرار بگیرند.

عصمت اللهی عنوان کرد: اکنون جهان وارد یک پیچ تاریخی مهم شده، مسلمانان باید استراتژی امت اسلامی را در دستور کار خود قرار دهند و از امت اسلامی دفاع کنند، مسایل هم باید در مقیاس جهان اسلام در نظر گرفته شود و همه مسلمانان در قبال مظلومیت ملت فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی بر اساس اندیشه امت محوری گام بردارند، با جنگ شناختی و ترکیبی به میدان وارد شوند و با تظاهرات، پویش ها و خیزش های مردمی حضور خود را به نمایش بگذارند.

به گفته این کارشناس افغان همچنان از تمام آزادیخواهان جهان و کسانی که وجدان انسانی دارند انتظار می رود که در برابر پدیده ظلم و جنایت و جنایات گسترده رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین طی ده ها سال گذشته و به ویژه طی شش ماه گذشته واکنش نشان دهند تا بشریت برای همیشه از شر رژیم غاصب صهیونیستی آزاد شود و این غده سرطانی ریشه کن شود. اقدام اخیر عده ای از از یهودی ها در برخی کشورها مانند انگلیس و فرانسه که صف خود را از صف رژیم صهیونیستی جدا کردند هم گام مثبتی بود که باید گسترش پیدا کند.

وی اضافه کرد: امروز که جمهوری اسلامی ایران طلایه دار دفاع از مظلومین و مسلمانان جهان است همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان باید در کنار آن باشند و همچنان در دفاع از مظلومیت فلسطین در کنار مقاومت اسلامی قرار بگیرند.

 

کلیدواژه